Egyre tarthatatlanabb állapotok uralkodnak a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal elővárosi járatain – írja a 24.hu.
Az utasok arról számoltak be, hogy szeptember óta Tárnokon és Érden az eddiginél is nehezebb feljutni a reggeli vonatokra.
Az ingázók szerint a szerelvények már Tárnokra érkezve zsúfoltak, Érd alsón pedig sokszor esély sincs felszállni. Többen kiemelték, hogy az egykocsis járatok fullon vannak, és csak a harmadik ajtónál akad némi lehetőség felnyomakodni. A panaszok szerint mindez nem egyszeri jelenség, hanem mindennapos probléma az iskolába és munkába utazók számára.
A vasúttársaság elismerte, hogy a 30a vonal az egyik legforgalmasabb elővárosi szakasz, és közölte: a rendelkezésre álló pálya- és járműkapacitást teljes mértékben kihasználják. A vonalon főként FLIRT motorvonatok közlekednek, amelyek 200–600 fő befogadására alkalmasak a szerelvény hosszától függően.
A MÁV hangsúlyozta: folyamatosan figyelik a vonatok kihasználtságát, és szezonális átcsoportosítással próbálják a zsúfoltabb vonalakat erősíteni. Hozzátették: a be nem jelentett csoportos utazások váratlan túlterhelést okoznak, ezért kérik, hogy ezeket legalább egy héttel előre jelezzék.
A társaság arról is beszámolt, hogy a nyártól bizonyos szakaszokon már 160 km/h sebességgel haladhatnak a személyvonatok. Emellett változott a szabályozás is: Érdnél, ha az egyik vágányon forgalmi korlátozás van, a másikon átirányítható a vonatközlekedés. Ez a MÁV szerint segíti a késések elkerülését.