A minap számoltunk be arról, hogy fontos változások vannak a Romics előjegyzési rendszerében, ugyanis az érdi egészségügyi intézmény úgy döntött, bizonyos szakrendelésekre nem ad időpontot három hónapnál távolabbra.
Az utóbbi napokban újabb fordulat történt az ügyben, ugyanis elterjedt a hír, hogy a rendszerben már korábban rögzített időpontok nem érvényesek
– írja az intézmény Facebook-oldalán a főigazgató.
Bárány Zsolt megjegyezte, hogy előjegyzéseket felvevő kollégákhoz számtalan aggódó megkeresés érkezett ezzel kapcsolatban. Annyira megszaporodott a panaszok száma, hogy nem mehettek el mellette szó nélkül.

Erre reagálva, a főigazgató nyomatékosította:
„Az előjegyzési rendszer változása miatt nem törlünk egyetlen időpontot sem!”
Hosszú ideje tapasztalhatták már a betegek, hogy egy-egy szakrendelésre csak hosszú hónapok után lehetett bejutni, akár 8-10 hónap is volt a várakozási idő. Sokan a betegek közül nem értik, hogy miért hagyták, hogy ilyen állapotok alakuljanak ki, miért nem hozta meg korábban ezt a korlátozó döntést az intézmény.
Egy Romicsba szóló beutalóval korábban máshová „TB alapon” nem lehetett menni, azt pedig évek óta tiltom, hogy kollégáim magánszolgáltatót javasoljanak – írja Bárány Zsolt, aki hozzátette, hogy az időzítés nem véletlen. Ez összefügg azzal, hogy a közelmúltban megjelent kormányrendelet már lehetővé teszi, hogy egy Romicsba szóló beutalóval más intézménybe is mehetünk, amennyiben a társintézmény időpontot nyit meg a JIR-ben.
„Naponta ellenőrzöm a lehetőségeket, és azt tapasztalatom, hogy meglepően közeli időpontokat tudnék foglalni Érd 20-25 km-es körzetében néhány, a Romicsban igen „problémás” szakrendelésre”
– hívja fel a figyelmet a főigazgató.
A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy az új előjegyzési rendszer bevezetése óta sokkal pozitívabb az időpontot kérők hozzáállása. Ettől függetlenül Bárány Zsolt egyetért azzal, hogy mindenkinek jobb lenne, ha helyben tudnák gyógyítani a betegeket és senkinek sem kellene más intézmény után nézni.