A rendszerrel felszerelt 63 kilométeres szakaszon jelenleg a végleges használatbavétel előtti forgalomszabályzó próbaüzemet tartják. Az ebbe bevont személy- és áruszállító vonatoknak legalább 30 ezer kilométert kell futniuk – írja a Magyar Építők.
A fejlesztés lehetővé teszi, hogy a szerelvények egyes szakaszokon akár 160 kilométer/órás sebességgel haladjanak. Az utasok a jövőben a jelenleginél gyorsabban juthatnak el vonattal a fővárosból például a Balatonra is.
A vonatközlekedés felügyeletét ellátó rendszer a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából a Siemens Mobility munkájával épült ki.
A beruházás egy több projektből álló országos fejlesztési folyamat első lépése, a következő években az ETCS2 rendszerek kiépülnek Budapesttől Debrecenig, illetve Békéscsabáig. A fejlesztésekkel elérhető, hogy a nemzetközi vasúti folyosók magyarországi szakaszainak műszaki színvonala megfeleljen az uniós előírásoknak.
A fejlesztéseknek köszönhetően 2022-re 560 kilométer hosszú vasútvonal lesz alkalmas arra a biztosítóberendezésekkel együtt, hogy 160 kilométer/órás sebességgel közlekedjenek a vonatok.