A kormány 2026–2035 közötti beruházási keretprogramjában végre szerepel az EuroVelo6 nemzetközi kerékpárút várost érintő hiányzó szakasza. A projekt összértéke 2,7 milliárd forint.

Csőzik László polgármester közösségi oldalán számolt be arról, hogy hosszú lobbizás után most valóban van esély a kivitelezésre. Mint írta, a bringás turizmus kitörési pont lehet Érd számára, hiszen a fejlesztés Ófalu és a Duna-part felértékelődését hozhatja:
„Amúgy az EuroVelo6 az Atlanti-óceán franciaországi partjáról indul, és egészen a Duna-deltáig vezet. Ha teljesen kiépül, kerékpáros turisták tízezrei érkezhetnek Érdre – köztük a bajor és osztrák bringások, akik már most is nagy számban járják Európát”.
A polgármester emlékeztetett: a Budapest–Batta szakasz kiépítését hosszú évekkel ezelőtt tervezték, de a projekt a kormányzati bürokrácia és a vízügyi viták miatt megrekedt. A XXII. kerület ragaszkodott ahhoz, hogy az út a vízparton vezessen, ám ezt a vízügy nem engedélyezte.

Érd időközben saját beruházásait is az EuroVelo6-hoz kapcsolódóan tervezte meg. Megújult a Molnár utca, rendbe tették a Hamzsabég teret, elbontották a Duna-parti betontorzókat, valamint megvásárolták a Beliczay-házat, amelyből turistaház és fröccsterasz lehet a jövőben. A város több telket is megvett, hogy kerékpár- és sétálóúttal köthesse össze a Hamzsabég teret, a minaretet és a gátat.
Csőzik László hangsúlyozta: az ügyben személyesen is egyeztetett Révész Máriusz kerékpározásért felelős államtitkárral, valamint közvetített a XXII. kerület irányába is.
A kormány tervei szerint a Batta–Érd és az Érd–Budapest szakasz a következő négy évben készülhet el. „A remény hal meg utoljára” – zárta bejegyzését a polgármester.