volan_nem_mukodo_kijelzok2

Éjszaka mi visz majd haza?

volan_nem_mukodo_kijelzok2

Éjszaka mi visz majd haza?

Gyekiczki Márton képviselő pénteken megkezdte a tárgyalásokat a MÁV-Volán csoport illetékeseivel az éjszakai buszok bevezetése érdekében.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Budapest közösségi közlekedésében június 1-jétől jelentős előrelépés történt: meghosszabbították az esti üzemidőt, így az utolsó metrók péntek és szombat éjjel 1 óráig, a többi estén éjfélig közlekednek. A meghosszabbított üzemidőhöz több mint negyven nappali és számos éjszakai járat menetrendje is igazodik, és – mint azt korábban megírtuk – a későbbi indulási időpontokhoz a MÁV-csoport autóbusz- és HÉV-járatai is csatlakoztak.

Ez igen biztatóan hangzik, ám Érd esetében mindössze annyit jelent, hogy hétköznap a 710-es busz Kelenföldről 20 perccel később, 0:19-kor indul. Ami a hétvégét illeti, ott mindössze öt perc változás van a 720-as, Diósdot érintő járat menetrendjében.

A 710-es és 720-as mellett a 735-öst érinti még a változás: az éjszakai járat hétvégénként 1:40 helyett 1:45-kor indul Kelenföldre, 2:40 helyett pedig 2:45-kor a Bem térre.

Azaz: aki Budapestről szeretne hazajutni szombaton éjszakai busszal, annak hajnali kettő körül ki kell érnie a kelenföldi buszpályaudvarra, vagy várhat a hajnali járatig. (Ami a vonatot illeti, viszonylag jobb a helyzet, de érdemes megemlíteni, hogy hétköznap 0:57 és 3:57, hétvégén pedig hajnali 2:47 és 4:12 között nincs olyan járat, ami Érden megállna.)

Ahogy Gyekiczki Márton, a Szövetség Érdért képviselőcsoport tagja fogalmazott: Érd városa kimarad a fővárost érintő fejlesztésből, az említett buszjáratok pedig csupán a városközpont környékén élők számára jelentenek hazajutási lehetőséget. A város többi része –  Parkváros, Tusculanum, Fenyves-Parkváros, Dombosváros, Ófalu – az éjszakai órákban tömegközlekedéssel megközelíthetetlen.

„Ez a helyzet elfogadhatatlan. Egy 71 000 fős városban, amely Budapest agglomerációjának a legnagyobb települése, alapvető elvárás, hogy biztosított legyen a hétvégi és a hétköznapi késő esti közösségi közlekedésű hazajutás.

Éppen ezért szükséges, hogy Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata hivatalosan kezdeményezze az éjszakai közösségi közlekedés bevezetését a MÁV–Volán csoport felé. Célom, hogy a hét minden napján induljanak éjszakai járatok Kelenföld vasútállomásról Érd város központjába, illetve főbb városrészeibe, igazodva a budapesti utolsó metrókhoz, illetve a BKK éjszakai buszjárataihoz” – hangsúlyozta előterjesztésében Gyekiczki Márton.

Gyekiczki Márton

Javaslatát a közgyűlés elfogadta, egyúttal felkérték a képviselőt, hogy kezdeményezzen tárgyalásokat a MÁV–Volán csoporttal és vonja be a szükséges közlekedési, önkormányzati és szakmai partnereket a folyamatba, annak érdekében, hogy Budapest és Érd között a hét minden napján induljanak éjszakai járatok Kelenföldről Érd központjába, illetve főbb városrészeibe, igazodva a budapesti utolsó metrókhoz, valamint a BKK éjszakai buszjárataihoz.

A képviselő az ÉrdMostnak elmondta: június 6-án egyórás online megbeszélést  folytatott a MÁV-Volán csoport illetékeseivel, és több lehetőséget is körvonalaztak.

„Nagyon pozitívnak tartom az első körös egyeztetés eredményeit. Elképzelhető, hogy a vonatokhoz csatlakozó, Érd területeit bejáró éjszakai buszjárat bevezetése lesz a megoldás. Nem vetettük el annak lehetőségét sem, hogy csütörtökön és pénteken hajnalban is legyenek ugyanolyan éjszakai Volán-járatok, mint amilyenek szombaton és vasárnap is vannak. Ha szükséges, a vonatok éjszakai menetrendjének sűrítését is kezdeményezzük majd” – tette hozzá a képviselő.

Az éjszakai közlekedés kihagyhatatlan szereplői a taxik. Erről is írtunk már, egész pontosan a helyi taxik hiányáról. Ezzel kapcsolatos cikkünket itt olvashatják.

fotó: ÉrdMost archív

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email