erd_korbe_2025_tavasz_NB

Így válhat a bringások paradicsomává Érd – videó

erd_korbe_2025_tavasz_NB

Így válhat a bringások paradicsomává Érd – videó

Csengeri Attila a kerékpározás érdi jövőjéről beszélt az első Érdi Zöld Fórumon.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Csengeri Attila, az Érd Körbe Egyesület elnöke az első Érdi Zöld Fórumon tartott előadásában az élhetőbb és emberközpontúbb Érd megteremtésének fontosságát hangsúlyozta, kiemelve a kerékpározás kulcsszerepét.

Az egyesület évtizedek óta dolgozik a kerékpározás népszerűsítésén, programjaikon, így az Érd Körbén keresztül évente többször is megmozgatják az embereket. Az elnök szerint az érdiséghez immár elválaszthatatlanul hozzátartozik a biciklizés.

Az előadás során egy személyes történeten keresztül mutatta be a kerékpáros szemléletének kialakulását: az Európában látott példák, ahol idősek és fiatalok egyaránt örömmel kerékpároznak, mély benyomást tettek Csengeri Attilára, aki ezt a mentalitást igyekszik átadni gyermekeinek és terjeszteni Érden is.

Csengeri Attila

Csengeri Attila előadásában hangsúlyozta, hogy az élhetőbb és zöldebb Érd megteremtéséhez elengedhetetlen a kerékpárosbarát infrastruktúra fejlesztése. A jelenlegi hiányosságok ellenére – mint a hiányzó úthálózat és a meglévő szakaszok problémái – nem csupán pénz, hanem szemlélet kérdése, hogy Érd előre tud-e lépni. Az akadálymentes, biztonságos útvonalak kialakítása alapvető fontosságú, ahol a közlekedésbiztonság élvez prioritást az új parkolók létesítése helyett.

„Ne azért küzdjünk most, hogy újabb parkolók létesüljenek, vagy az autós kérdést megoldjuk, hanem azt a fajta közös közlekedési biztonságot tudjunk megteremteni, amit ugyanúgy a gyerekeink gyalogosan is meg tudnak tenni, vagy akár egy olyan mozgássérült, aki olyan helyzetben van, amiben mi bele se tudjuk gondolni magunkat”

– emelte ki Csengeri Attila.

A jövőbeni fejlesztések között kiemelt szerepet kaphat a Tárnok és Érd közötti szakasz is, ami a Velencei úti rákötést biztosítaná, valamint a meglévő csomópontok (például a Lidl-nél lévő) optimalizálása. A kitáblázások hiányosságait is pótolni kell, és vizsgálni az egyirányú utcák kerékpáros átjárhatóságát. Pozitív előrelépésként említette hogy május óta a Papi földeken kerékpározni is lehet.

Elhangzott az is, hogy szükség van a folyamatos párbeszédre a legjobb megoldások érdekében, minden lehetőséget meg kell ragadni, még azokat is, melyek nem kizárólag a város hatáskörébe tartoznak. Ennek eredményeként az M7-es autópálya felújítása kapcsán például közös gondolkodás indult arról, hogy az állami beruházás vegye figyelembe a kerékpáros közlekedés elősegítését is.

Emellett pedig a 6-os útnál található CTP beruházás keretében pedig olyan fejlesztés valósulhat majd meg, amely lehetővé teszi az EuroVelo útvonal és Budapest 22. kerülete közötti kerékpáros összeköttetés megvalósulását. Csengeri Attila ezeket az előrelépéseket eredménynek tekinti Érd kerékpáros jövője szempontjából.

A közbringa rendszer bevezetése is jelentős potenciált rejthet magában Érden, akár a budapesti hálózat kiterjesztésével, külföldi példák sikerére alapozva. A regionális együttműködés a környező településekkel, mint Tárnok, Törökbálint, Diósd és Százhalombatta, elengedhetetlen a hálózatos gondolkodás és a zökkenőmentes átjárhatóság érdekében.

Összekötő útvonalak közül az egyesület elnöke kiemelte a Porcsinrózsa utcát, amely Érd és Diósd közötti összeköttetést biztosíthatná kerékpáros szempontból, valamint kiemelte a Felsővölgyi út szerepét a törökbálinti kapcsolat szempontjából, de a Sulák-patak és a Benta-patak menti gyalogos és kerékpáros kijelölést is hasonlóan fontosnak tartja.

A teljes előadást, amelyből további részletek is kiderülnek arról, hogyan lehet Érd kerékpárosbarát település, alább tekinthető meg:

Fotó: Nagy Balázs / ÉrdMost Archív

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email