rendelo_takaritas_freepik

Kiderült, kinek kell takarítania az érdi védőnőknél

rendelo_takaritas_freepik

Kiderült, kinek kell takarítania az érdi védőnőknél

Pont került a régóta húzódó ügy végére, amiben az volt a kérdés, hogy kinek a dolga az érdi védőnői helyiségek tisztán tartása.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Mint nemrégiben megírtuk, még az országos sajtó figyelmét is felkeltette annak az érdi anyukának a felháborodása, aki az egyik érdi védőnői helyiség mosdójában tapasztalt olyan körülményeket, hogy azt nem állta meg szó nélkül.

„Semmihez nem mertünk hozzányúlni, mert olyan kosz és mocsok volt”

– fogalmazott a nő akkor az esetet bemutató Átlátszónak. Az oknyomozó portál szerint ennek oka, hogy az érdi önkormányzat és a Dél-Budai Centrumkórház Szent Imre Egyetemi Oktatókórház már évek óta vitatkozott azon, hogy kinek a dolga a védőnői helyiségek takarítása.

A vita hátterében az a törvénymódosítás áll, aminek alapján 2023. július 1-jét követően az állam gondoskodik a védőnői ellátásról. A védőnők a megyei irányító kórház alkalmazottai lettek, tevékenységüket kizárólag egészségügyi szolgálati jogviszonyban láthatják el. Az érdiek esetében a kijelölt kórház pedig a Szent Imre Oktatókórház lett.

Ugyanakkor a törvényt mindenki másképp értelmezte, és a felek egymás felelősségét, kötelezettségeit hangoztatták az ügyben. Mostanáig, hiszen a napokban végre sikerült lezárni az kérdést.

Az Átlátszó friss cikkéből kiderül, hogy a kórház és az önkormányzat egy költségfelosztási megállapodást írt alá, aminek értelmében 2024. január elsejétől teljes egészében a kórház biztosítja a szakmai anyagokat és költségeket, visszamenőlegesen pedig kifizeti az önkormányzat által megelőlegezett, nagyjából 11 millió forintos üzemeltetési költséget.

A szerződés többek közt arról is rendelkezik, hogy a közüzemi díjak fedezetére a kórház havonta közel 476 ezer forintnyi költségátalányt fizet, az ingatlanok rendeltetésszerű használatával együtt járó szolgáltatások tekintetében pedig 2025-re vonatkozóan havi több mint egymillió forintos díjban állapodtak meg a felek.

A kórház ezentúl saját személyzettel látja el az érdi védőnői telephelyek takarítását. Miként abban is megegyeztek, hogy az ingatlanokat érintő meghibásodásokat, javításokat a védőnők haladéktalanul, de legfeljebb az észleléstől számított két órán belül jelzik, amit az Érdi Városgazda minél hamarabb meg is próbál kijavítani.

László Ferenc, az érdi önkormányzat kommunikációs vezetője az ÉrdMost kérdésére hozzátette, egyrészt örömteli, hogy Érd végre megkapja azt a pénzt, amivel a kórház tartozott, ez pedig különösen jól jön az anyagilag szorult helyzetben lévő településnek.

Másrészt a szóvivő szerint a szerződés aláírásával a Szent Imre Kórház tulajdonképp elismerte, hogy – a hosszúra nyúlt jogvita ellenére – az ő felelőssége és feladata a védőnői helyiségek tisztán tartása.

Címlap és belső képek: Freepik

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email