Az őszi szünet után megnyílik a Batthyány gimnáziumi épülete, a kilencedikesek birtokba vehetik a modern tantermeket, laborokat – erre tett ígéretet a tankerület a szerda reggeli egyeztetésen.
Húsz új terem (köztük több csoportszoba, szaktanterem, labor), 105 új iskolapad, számos modern tanulóeszköz várja a diákokat
– adta hírül Csőzik László polgármester a közösségi oldalán.
A hat éve futó nagyszabású iskolaépítési program keretében közel 8,5 milliárd forintból felhúzták a Batthyány régi épületét – az általános iskolai szárnyat –, megépítették a sportpályákat, a birkózócsarnokot és egy új szárnyat az induló gimnáziumnak.
Az építkezést pályázati forrásból felügyelte és finanszírozta a város, emellett elláták a Batthyányt – akárcsak a Kós Károly Technikumot és a Fenyves-parkvárosi új komplexumot – taneszközökkel, bútorokkal és számítástechnikai eszközökkel, több mint 200 millió forint értékben.
Nemcsak az óvodát is magába foglaló oktatási tömböt tették rendbe ebben a városrészben, hanem az utakat is: aszfaltoztak, zebrát újítottak fel, járdát építettek, és 85 térköves parkolót adtak át a szülőknek. A Fácán közben kicserélték a régi azbeszt vízcsöveket, megoldották a csapadékvíz-elvezetést, rendbe tették a zöldterületeket.
„Az új gimnáziumi épületre már tavaly novemberben megszereztük a használatbavételi engedélyt, a magam részéről pedig nem sokkal azután, hogy a tankerület jelezte, átvennék a gimnáziumot, a szükséges dokumentumokat idén szeptemberben aláírtam. Természetesen meghallottuk az új gimnáziumi osztályba járó diákok és a szülők panaszát, amiért a tanévet nem az új épületben, hanem az általános iskolai szárnyban kezdték. Mi azon voltunk, hogy minél hamarabb lezárjuk az átadás-átvételt. Úgy fest, a mai egyeztetésen az utolsó nyitott kérdést is lezártuk, a tankerület kész átvenni és működtetni a gimnáziumi szárnyat is”
– írta közleményében a polgármester, hozzátéve:
„Nem szokásom, de most hadd tegyek egy apró politikai jellegű megjegyzést. Ha a féktelen központosítás jegyében nem veszik el az önkormányzatoktól az iskolákat, és mi maradunk a gazdái az érdi oktatási intézményeknek – nem válik szét az építtető és a működtető személye –, biztos, hogy ilyen csúszás nem történhetett volna meg.”