A megvalósult beruházás leginkább az M6-os autópálya körül kibontakozó high-tech ipari központot szolgálja majd a jövőben.
A beruházás uniós forrásból valósult meg, a gazdasági körülmények azonban sokáig hátráltatták a projektet. 2022 tavaszán ugyanis nehéz helyzetbe került az önkormányzat, a nyertes kivitelező a szomszédban zajló háború és az elszabadult építőipari árakra hivatkozva visszalépett a megvalósítástól.
Egy újabb közbeszerzésen az a Pulzus Kft. nyert, amelyik végül a Tárnoki utat is felújította, így idén májusban felvonultak a munkagépek, elkezdődhetett a beruházás. A projektzáró rendezvényen Csőzik László polgármester elmondta, hogy a fejlesztés keretében megújult a Sulák utca és a Mühlgang utca is.
Fontos megjegyezni, hogy ezt a pályázati pénzt csak a szóban forgó ipari terület fejlesztésére lehetett fordítani.
A Sulák és Mühlgang utcában összesen közel 700 méteren létesült aszfalt burkolatú út és épült járda. A 900 millió forintot meghaladó beruházás keretében négy gyalogos-átkelőhely létesült, napelemes megoldással alakították ki a közvilágítást, valamint kiépült a csapadékvíz-elvezetés, továbbá a szennyvízelvezető rendszer is elkészült.
„Ez a terület a fejlesztésnek köszönhetően iparilag Érd legfrekventáltabb, legértékesebb területévé vált. Fontos, hogy a város iránt érdeklődő befektetőknek egy olyan ipari terület tudjunk mutatni, ami vonzó lehet számukra” – hangsúlyozta a polgármester.
Azért van ennek óriási jelentősége, mert az a cél, hogy minél több ipari cég telepedjen le ebben a zónában. A cégek ugyanis jelentős iparűzési adót fizetnek majd, ami a kormány elvonásai miatt az egyetlen komoly bevételi forrása a városnak. A város pedig minden szabad forrását az útépítésre fordítja. Mivel a kormány a gépjárműadót is elvette, már csak az iparűzési adó az egyetlen olyan adófajta, ami a várost gazdagíthatja, amiből fejlesztéseket lehet finanszírozni.
A Sulák utca vége mindössze néhány száz méterre van attól a körforgalomtól, amelyik az M6-os autópálya ófalusi lehajtójának nyugati oldalán van. A fejlesztés következő üteme az lehet, hogy megépítik a hiányzó szakaszt és az autópálya vérkeringéséhez kapcsolják a területet.
Az értékes terület zászlóshajója jelenleg az AVL, de remélhetőleg a Tesco és az AVL mögötti területrészek is benépesülnek az elkövetkezendő években, megteremtve egy összefüggő ipari zónát a Budafoki út és az M6-os autópálya között.
Csőzik László hozzátette, hogy az autópálya másik oldalán készülőben van egy ehhez hasonló fejlesztés, ahol egy logisztikai park jönne létre. Ezt a területet már egy kormányhatározatban kiemelt beruházási célterületté nyilvánították, ami azt jelenti, hogy Nagytétény határától dél felé kiindulva egy teljesen új, Érd gazdaságát erősítő szektor létesülhet a jövőben, amire nagy szüksége van a városnak.