Eredetileg szeptember 24-én rendezték volna meg a 2023-as őszi Érd Körbét, de a rossz időjárás miatt végül el kellett halasztani, így aztán ma délelőtt várták a bringás kedvű érdieket a város főterén.
A több mint két évtizedes múltra visszatekintő városkerülő kerékpáros megmozdulás rajtjánál az esemény alapító-főszervezője, Csengeri Attila elmondta, hogy noha az esztendők során sikerült olyan eredményeket elérni, amelyek jobbá tették az Érden kerékpárral közlekedők életét, de maradt még feladat a jövőre is.
Ennek kapcsán, a felvonuláson szintén részt vevő Csőzik László úgy fogalmazott, hogy „mindig arra várunk, hogy Érd bringás város legyen, miközben ez egy olyan város, ahol minden családnak legalább két autója van. Tehát pokoli nehéz lesz a felfelé vezető út, de azért apró léptekkel haladunk”.
A polgármester példaként két friss fejlesztést említett. Az egyik a Szovátai-Sóskúti-Fűtő utcák kereszteződésében zajló építkezés, ahol épp a napokban helyezték ki a kerékpártámaszokat. A másik pedig az új Vadlúd-Zámori csomópontnál létrehozott kerékpársávok.
Ugyanakkor egy 50 millió forint értékű európai uniós támogatásról is beszámolt, aminek keretében a Papi földeket és az érd-ófalusi gátat kötnék össze a Sulák patak mentén, ami egy kiváló túra-, illetve bringaútvonal is lehetne – tette hozzá. Csőzik László reméli, hogy ez a fejlesztés már a jövő tavasszal el is tud indulni.
Nem utolsósorban pedig egy olyan projektről is beszélt, ami persze nem csak a kerékpárosokat érinti, de számukra is jó hír.
Történetesen, hogy a város már két olyan, a Bajcsy-Zsilinszky és Riminyáki utakkal párhuzamos belső utcát is leaszfaltozott, amin keresztül sokkal biztonságosabban és kényelmesebben lehet a bicikliseknek közlekedni Parkváros valamint a városközpont között. És ha a Barackfa és Badacsonyi utcák után még az Emil utcát is sikerülne megcsinálni, akkor végleg kialakulhatna egy tengely az említett városrészek között – hangsúlyozta Csőzik László.
Az Érd Körbére visszatérve, a résztvevők most is három különböző hosszúságú táv közül választhattak. Az 1 kilométeres kör elsősorban a gyerekeknek szólt. A 30 kilométeres a klasszikus városkerülő távnak számít. Míg az igazán profik ezúttal is a 60 kilométeres távon indultak.