kukasauto_210202

Érdi adófizetők állták a budaörsi hulladékszállítás fedezetének egy részét

Budaörs döntése nem hátráltatja az ÉTH fejlesztését és a regionális hulladékgazdálkodási szolgáltatás színvonalának emelését – reagált Csőzik László, az Érd és Térsége Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás elnöke arra, hogy Budaörs közszolgáltatót váltott január elsejétől.

Csőzik László közleményében úgy fogalmaz: sajnálatosnak tartja, ugyanakkor tudomásul veszi Budaörs Önkormányzatának döntését, miszerint a város január 1-től már nem az ÉTH Érd és Térsége Hulladékkezelési Nonprofit Kft.-től, hanem a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. keretein belül működő FKF-től rendeli meg a hulladékszállítási közszolgáltatást.

Hangsúlyozzuk ugyanakkor, hogy Budaörs döntése semmiben nem akadályozza a 11 önkormányzat tulajdonában lévő ÉTH-nál az utóbbi években elkezdett fejlesztéseket, azt a törekvést, hogy az alapítása óta évről évre 100 milliós veszteséget produkáló céget végre talpra állítsuk. Az átszervezéseknek, a szállítás racionalizálásának köszönhetően komoly esély van arra, hogy idén már nem termel veszteséget a cég, miközben mára nemcsak úrrá lettünk a lakosság által korábban tapasztalt szállítási anomáliákon, de tudtuk növelni az ÉTH szolgáltatásainak színvonalát is. Többek között új rendet vágtunk a zöldhulladék szállításában: nagy előrelépés, hogy már havonta szállítjuk a zöldhulladékot (szemben a korábbi évi két alkalommal), és évi harminc zsákot ingyen adunk a lakosságnak

– emelte ki.

Csőzik László kitért arra is: Budaörs évekkel ezelőtt azzal a feltétellel lett tagja az Önkormányzati Társulásnak – és ezt Érd város 2019 előtti vezetése elfogadta –, hogy az ÉTH a város területén fenntartja az ott korábban bevett gyakorlatnak számító heti gyakoriságú zöldhulladék-szállítást, ám ezt az NHKV Zrt. (közismert nevén az állami kukaholding) már nem finanszírozta, hiszen nem volt része a jogszabályokban országosan rögzített minimumszolgáltatásoknak. Így az ÉTH-nak ebből vesztesége származott. A hiányt növelte az is, hogy több környező település városgazda cégével az ÉTH korábbi vezetése önmagára nézve előnytelen szerződéseket kötött. Az érdi önkormányzat – mint az ÉTH 70 százalékos tulajdonosa – kénytelen volt 300 millió forint tagi kölcsönt nyújtani a veszteségek finanszírozására, ezért nem túlzás azt állítani, hogy az érdi adófizetők állták a budaörsi hulladékszállítási pluszszolgáltatások fedezetének egy részét.

“Sok sikert kívánunk az FKF-et választó Önkormányzatnak, reméljük, a szállítás megszervezése nem okoz majd gondot a 31 ezres város lakosságának, bár úgy véljük, a szomszédos településen, Érden székhellyel bíró ÉTH-val való együttműködés Budaörsnek is inkább előnyére lenne. Ugyanakkor sajnos meg kell jegyeznünk, hogy Budaörs döntése abból a szempontból kellemetlen helyzetbe hozta az Érd és Térsége Hulladékkezelési Nonprofit Kft.-t, hogy a budaörsi megbízás hiányában az önkormányzat területén eddig feladatukat teljesítő munkatársainak már nem tud tovább munkát adni, így tőlük a város döntése nyomán kénytelen megválni” – zárta szavait az érdi polgármester.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email