Mint írják, a legújabb csalási módszer szerint egy „banki alkalmazott” hív fel bennünket azzal, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számlánkon, többségében online vásárlásokat kezdeményeztek rajta, ezért a „banki alkalmazottal” közösen kell ellenőriznünk mi történt. Ilyen esetben tegyük le a telefont!
Ezt követően jelentse be a csalók hívását a lakhely szerinti illetékes rendőrkapitányságon.
„Ha nem szakítod meg a hívást, azzal folytatódik a történet, hogy leegyeztetitek a kártyaszámodat, majd a probléma elhárítása érdekében megkérnek, hogy töltsd le a TeamViewer vagy az AnyDesk programot, ezzel távoli hozzáférést biztosítva a gépedhez. Amikor ez kész és már látnak minden lépést, adatot, amit a számítógépeden vagy a telefonodon végzel, nyilván szükséges lesz belépni a netbankodba, hogy megszerezzék az azonosító adatokat és már mehetnek is az utalások, internetes vásárlások – a te károdra. A tranzakciók végeztével még szépen megkérnek, hogy töröld a programot, így eltünteted a nyomaikat. Ráadásul nem elég, hogy a pénzedtől megfosztanak, még az idődet is rabolják, ugyanis ezek a hívások akár órákig is eltarthatnak”
– figyelmeztet a rendőrség, amely azt kéri a lakosoktól, legyenek körültekintőek és már a történet elején szakítsák meg a hívást, vagy netbankon keresztül, vagy a számlákat kezelő bank telefonos ügyfélszolgálatán keresztül ellenőrizzük számlánkat.