22_03_29_erdmost_nincskep

Szerelemprojekt

22_03_29_erdmost_nincskep

Szerelemprojekt

Elvették a gépjárműadót, felére csökkentették az iparűzésit, két éve nem adnak évi 7–800 milliós plusz működési támogatást– nincs könnyű dolga a városvezetésnek. A városfejlesztési terveket az önkormányzatnak így jóformán saját erőből kell megvalósítania. Csőzik László polgármesterrel beszélgettünk.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A polgármester elmondta, az önkormányzat hiába pályázott például a Diósdi úti járda felújítására, pénzt nem kapott, így kénytelen volt saját forrásból kigazdálkodni a projektet. Nemrég a Batthyány sportiskola melletti utcák felújítására nyújtott be pályázatot.

„Az ember azt gondolná, mivel katolikus iskoláról van szó, és Mészáros Lőrinc cége a kivitelező, ráadásul az egész projekt a Modern Városok Program szerves része, sőt a korábbi önkormányzat készítette az első terveket, erre már csak adnak pénzt a városvezetésnek akkor is, ha nem fideszes. Természetesen majdnem mindenki nyert, aki pályázott, kivéve az ellenzéki önkormányzatokat, amiről az országos sajtó is beszámolt” – részletezte Csőzik László.

Megtudtuk, jelenleg két nagyobb volumenü járdafelújítás-projekt fut párhuzamosan. A Szovátai utca járdázása egyik oldalon teljes hosszában, ami bruttó 40 millió forintba kerül, illetve folytatják a Felső utcai járda tavaly megkezdett felújítását. Tavaly egy korábban elnyert pályázati pénzből egy kisebb szakasz felújítására futott ebben az utcában. Most a Soós pékség előtti kereszteződéstől, vagyis a zeneiskolától a piacig folytatják az építkezést mintegy 35 millió forintból. Az elaggott, korszerűtlen, töredezett, balesetveszélyes szakaszt Barabás-kövekkel újítják fel.

„A cél, hogy a Romicstól gyalog kényelmesen el lehessen jutni a piacig. Azok a nyugdíjasok, akik gurulós bevásárlótáskával járnak a piacra, hamarosan sokkal biztonságosabban tehetik meg a közel egy kilométeres utat. De jó hír ez akár a futóknak is, akik a központból szeretnének lejutni a gátra, lehetőleg bokaficam nélkül. A járda ráadásul elég széles lesz ahhoz, hogy a gyalogosok és a futók is kényelmesen elférjenek rajta, anélkül, hogy zavarnák egymást” – mondta Csőzik László.

És ha már a Felső és Alsó utcáról beszélünk, jó tudni, hogy 7-8 komolyabb városrész kikupálása van tervbe véve, melyek közül az első és legfontosabb Érd történelmi főutcáinak megújítása. Ez azt jelenti, hogy a Fő, az Alsó és Felső, valamint ez utóbbi kettőt összekötő Teréz utcát hoznák rendbe uniós támogatással, ami egyébként olyan léptékű és forrásigényű felújítást jelent, hogy az már a rekonstrukció kategóriába tartozik. A Felső utca, a falusi Érd egykori főutcája 83 éves, ami azt jelenti, hogy ez idő alatt nemigen nyúltak hozzá. Rekonstrukciója tájépítészeti szempontból is fontos beavatkozás lenne a város életébe, mert fazont, arcot adna Érdnek, a történelmi városrészt összekapcsolná a központtal. A megvalósult álom igazi allé lenne fasorokkal, bringaúttal, kellően széles járdákkal. Ehhez persze gyakorlatilag mindent ki kell cserélni, a felszíni vízelvezetéstől a járdákon, kerékpársávok kialakításán keresztül a fasorok felújításán át mindent meg kell oldani. A kiviteli részletességű tervekre, melyek segítségével bármikor ki lehet írni a kivitelezői közbeszerzést, már megvan pénz, mert az önkormányzat 100 millió forint fejlesztési hitelt vett fel rá az OTP Banktól. A polgármester bízik abban, hogy a közeljövőben lesz olyan állami vagy uniós pályázat, amibe beleillik ez a szerelemprojekt.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email