A MÉSZ felmérései szerint a magyar családok átlagosan egy kilogramm szaloncukrot vásárolnak közel kétezer forint értékben. A fogyasztók csak hét százaléka költ többet hatezer forintnál az édességre. Sánta Sándor, aki egyben a Chocco Garden Kft. ügyvezető igazgatója is, azt is közölte, termékeik bár csak négy éve vannak jelen a piacon, minden évben elnyertek valamilyen közönségdíjat.
Kertész Péter, az egyebek mellett a Milka szaloncukrot gyártó és forgalmazó Mondelez Hungária Kft. kommunikációs vezetője arról tájékoztatta a Távirati Irodát, hogy 2019-es eladási számaik alapján vállalatuk a legrelevánsabb szereplő a piacon, hiszen tavaly 370 tonna szaloncukrot adtak el. Legkedveltebb ízeik közé a feketeerdős, csokoládés, és mogyorós ízű szaloncukor tartozik, az idén a portfóliót kókuszossal bővítették – tette hozzá.
Csuvár Csaba, a LISSÉ Édességgyár Kft. ügyvezetője az MTI-nek azt írta, hogy a cég kizárólag belga ét-, tej- és fehércsokoládéval gyártja szaloncukrait, az idén 190 tonnát, ami 4 százalékkal haladja meg a 2019-ben értékesített mennyiséget.
Szamos László, az édességgyártó Szamos Kft. főcukrásza arról tájékoztatotta az MTI-t, hogy az idei karácsonyra 17 féle szaloncukorral léptek piacra. A legkedveltebb fajták az idén is a marcipán, a zselés és a kókuszos szaloncukrok, de nagy népszerűségnek örvendenek az újdonságnak számító, sütemény ízű fajták is.