22_03_29_erdmost_nincskep

Hamarosan kész a felújított battai vasútállomás

22_03_29_erdmost_nincskep

Hamarosan kész a felújított battai vasútállomás

Év végére elkészül a Kelenföld – Pusztaszabolcs vasútfejlesztés Százhalombattát érintő része. Az építési munkák befejezésével 2021 első felében már teljes egészében élvezhetjük a gyorsabb és kényelmesebb vasutat – tájékoztatta a Százhalombattai Hírtükröt Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Szigorú szabályozás mellett folyik a műemléki védettséget élvező állomásépület felújítása. Amíg az időjárás engedi, a homlokzatra koncentrál a kivitelező. Az 1880-as évek elején készült épület funkciója részben megváltozik. Az emeleti lakások helyére vasúti technológiai helyiségek kerülnek. A kazánház és az elektromos helyiség, a forgalmi szakszolgálat öltözői és a kábelfogadó a pincében kapnak helyet. A földszinten a váróterem és a távközlési szerelvényszoba területén tágas utascsarnok készül modern elektromos utastájékoztató monitorokkal, információs pulttal és jegykiadó auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatával. Minden utasforgalmi területet akadálymentesítenek. A földszinten kap helyet az utasforgalmi és állomásfőnöki iroda, valamint a szociális helyiségcsoport. Az emeleten alakítják ki az áramellátó és jelfogó, távközlés-technológiai helyiségeket, a padlástérben pedig a komfortklíma kültéri egységei kerülnek elhelyezésre.

A vasútállomáson elkészültek az új gyalogjárdák, amelyeket úgy alakítottak ki, hogy megőrizték az egészséges gesztenyefákat. Kiépült az új P+R parkoló, amelyhez kihajtó ág épült a Városkapu útra. Elkészült, de még nincs forgalomba helyezve az Iparos úti felüljáró. Ehhez kapcsolódóan átépítették a Városkapu út egy szakaszát, amelyet ideiglenesen már forgalomba helyeztek, a körforgalommal együtt.

Kiss Boglárka elmondta, hogy a százhalombattai létesítmények hivatalos, ünnepélyes átadását jövő év első felében tervezik.  

A százhalombattai állomás tervezési sebessége 120 km/h, de az állomás utáni új, zöldmezős nyomvonalon 160 km/h lesz a sebesség az elektronikus biztosítóberendezés és az ETCS – 2022-re várható – beüzemelését követően. A betűszó a European Train Control System, azaz Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer rövidítése, amelynek elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a forgalom biztonságának növelése, valamint az interoperabilitás, a különféle informatikai rendszerek együttműködése.

A Kelenföld – Százhalombatta vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek korszerűsítését a Kitérő 2016 Konzorcium végzi, amelynek tagjai a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. A kivitelezés nettó költsége 53,4 milliárd forint. A kivitelezés várható befejezése az idei év vége. A fejlesztés keretében 20,5 kilométer hosszan átépítik és korszerűsítik a vasúti pályát, amely nagyrészt 120 km/h sebességgel lesz járható. Az állomásokon és megállóhelyeken 55 centiméteres peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágításrendszerrel. A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül. Az érintett szakaszon zajvédelmi létesítményeket telepítenek és átépítik, korszerűsítik a szintbeni és különszintű útkeresztezéseket, valamint műtárgyakat is. Új P+R parkolók létesülnek Háros, Nagytétény-Diósd, Érd állomásokon és Budafok, Érd-felső megállóhelyeken.  

 A Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz biztosítóberendezési munkarész kivitelezője a Siemens KLBA Konzorcium, amelynek a Siemens Mobility Kft. és a Siemens Mobility GmbH. a tagjai. A szerződéses ár nettó 16,6 milliárd forint, a kivitelezés várható befejezése szintén az idei év vége, az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel bonyolítható közlekedés azonban várhatóan csak 2022 végén valósulhat meg. A kivitelezés az elfogadott ütemezés szerint halad. Jelenleg a biztosítóberendezés, az utastájékoztatási és távközlési rendszer, valamint az ETCS pályamenti alrendszer telepítése zajlik.

A Százhalombatta – Pusztaszabolcs vonalszakasz biztosítóberendezési munkarész kivitelezője a Siemens Mobility Kft., a szerződéses ár nettó 18,6 milliárd forint, és a kivitelezés várható befejezése 2020 vége, az ETCS2 esetében 2022 vége, a kivitelezés ezen a szakaszon is ütemterv szerint halad.

A Százhalombatta – Ercsi elágazás pályaépítési munkáit az SZ-E Konzorcium végzi, amelynek tagjai a Mészáros és Mészáros, valamint a Vasútépítők Kft. A kivitelezés költsége nettó 48,5 milliárd forint, és a munka várhatóan december végéig fejeződik be. Az átépítés kezdete a százhalombattai állomás északi részén, az M6 autópálya keresztezés közelében található. A projekt részeként mintegy 12 kilométeres új elkerülő nyomvonal épül, a pálya sebessége 120-160 km/h lesz. Az újonnan létesülő zöldmezős szakasz pályageometriája nem érinti a százhalombattai szeméttelepet, annak környezetében 120 km/h-val lesz járható a vasúti pálya. A beruházás keretében már tavaly augusztusban forgalomba helyezték az átépült és akadálymentesített százhalombattai vasútállomást, jelenleg a pályaépítés befejezése zajlik.  

Az Ercsi elágazás – Pusztaszabolcs pályaépítés kivitelezője az E-P Konzorcium (Mészáros és Mészáros, valamint Vasútépítők Kft.), a kivitelezés költsége nettó 38,16 milliárd forint, a munka pedig ezen a szakaszon is év végére fejeződik be.

A Százhalombatta – Pusztaszabolcs teljes vonalszakasz teljes beruházásának összköltsége 155 milliárd forint, amelyet európai uniós és hazai fejlesztési forrás biztosít.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email