A kedd délelőtti ünnepélyes átadón Csőzik László polgármester és Aradszki András országgyűlési képviselő mellett részt vett György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott, Domokos Péter, kormányablakokért felelős miniszterbiztos, Zöld-Nagy Viktória, az Érdi Járási Hivatal vezetője, valamint Konkoly Zita jegyző is.
Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt részéről az eseményen kifejtette, hogy immár a 12. állomásukon nyílik kormányablak, annak köszönhetően, hogy 2012-ben elindult az Állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program. Ennek lényege, hogy a MÁV szerepet adjon feledésbe merült, régen nem használt épületeknek, épületrészeknek. „A kormányablak, mint extra vasúti szolgáltatás, illeszkedik a MÁV megújulásának folyamatába is, amelynek végső célja, hogy a vasúttársaság a lehető legmagasabb szinten láthassa el közszolgáltatási feladatait, és sokrétű szolgáltatással tegye szerethetővé a vasutat és a vasúti közlekedést” – hangsúlyozta a beruházási vezérigazgató-helyettes, aki azt is hozzátette, hogy Érden már 2019 év végére elkészült műszakilag az épület, de a járványhelyzet megnehezítette a tényleges birtokba vételt.
Aradszki András kifejezte örömét, hogy újra átadhat egy kormányablakot a választói kerületében, ahol körülbelül 100 ezer ember él. „Ma már elmondhatjuk, hogy a kerület minden nagyobb településén és Százhalombattán is működik kormányablak, Érden kettő is” – emelte ki az országgyűlési képviselő. „Szokták mondani, hogy a vasút az adott ország érhálózatát jelenti. Ugyanez mondható a kormányablakok rendszerére, amelyek hasonló funkciót töltenek be” – tette hozzá.
Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott Demjén Ferenctől idézett (a Mikor elindul a vonat című slágerből). Mint mondta, korábban rengeteg időt vett el az utazás és a közigazgatás, ha egy ügyet kellett elintéznünk. Ezen az okmányirodai hálózat létrehozása némiképp javított, de nem országos szinten, amihez a kormánymegbízott szerint kellett a kormányhivatalok és kormányablakok bevezetése, ahol gyakorlatilag minden ügytípust el tudnak intézni az állampolgárok.
György István, a Miniszterelnökség államtitkára ehhez még hozzátette, hogy összesen 304 kormányablak működik az egész országban és hogy azok egységes arculattal, megfelelő informatikai felszereltséggel jöttek létre. Az államtitkártól azt is meg lehetett tudni, hogy átlagosan 7 perc, 12 másodperc alatt tudtak az ügyfelek ügyeket intézni Pest megyében tavaly a kormányablakok munkatársainak segítségével.
Csőzik László polgármester a szalag átvágását követően megköszönte a város nevében a kormányablak megnyitását a kormánynak és a MÁV-nak is, mert, mint kiemelte, Érd rendkívül dinamikusan fejlődik, nagyon sokan választják új otthonuknak a várost.
„Minden munka nehéz, ami megérdemli a munka nevet” – idézte Thomas Manntól a polgármester, utalva arra, tudja, hogy felelősségteljes munka az itt dolgozóké, de kifejezte reményét, hogy az ügyfelek elégedettsége mosolyt csal majd az ő arcukra is.
Az intézményben október 28-ától hétfőn 8-18 óra, kedden és csütörtökön 8-16 óra, szerdán 11-19 óra és pénteken 8-14 óra között fogadják az ügyfeleket.