22_03_29_erdmost_nincskep

Ez itt micsoda?

22_03_29_erdmost_nincskep

Ez itt micsoda?

Szeptembertől megújult az ÉRD TV műsorpalettája és elindult egy új autósműsor, a CarFace. Ebben látható a Kreszprofesszor válaszol című rovat Pető Attila közlekedési szakemberrel, aki olyan érdi helyszíneket látogat meg, ahol nem egyértelmű a közlekedési helyzet.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Az első ilyen csomópont az Elöljáró utca – Velencei út találkozása volt, ami még a sokat látott szakértőt is meglepte.

Évtizedes várakozás után, 2018 őszére végre megépült a város északi és déli részét összekötő Szent István-híd, amivel egyidejűleg kellett volna elkészülnie a hídra felvezető csomópontoknak is. Bár eredetileg úgy tervezték, hogy ezek a lámpás csomópontok is elkészülnek a híd átadására, végül nem így történt. Ezek hiányában hónapokon keresztül rendkívül balesetveszélyes volt itt a közlekedés, a párhuzamos főutakra olykor csak halált megvető bátorsággal lehetett kihajtani. A végleges csomópontok építése csak csúszott és csúszott, hiába volt meg rá a fedezet a Modern Városok Program terhére. A további balesetek elkerülése érdekében az önkormányzat végül átmeneti megoldást kínált, a híd átadását követő néhány hónap múlva mindkét oldalra ideiglenes lámpákat csináltatott. A Puhi Tárnok Kft. idén április 20-án megkezdte a végleges forgalomtechnika kiépítését a Velencei út-Elöljáró utca sarkán. Az érintett kereszteződés mind a négy ágát (a volt kenyérgyári behajtóval együtt) új, már végleges jelzőlámpa fogja szabályozni. Erre az építkezésre vitte ki az ÉRD TV Pető Attilát, aki csak annyit tudott mondani:

„Ez itt micsoda?”

„Én szabálykövető ember vagyok, és ha már ennyire szeretem tanítani, elemezgetni a KRESZ-t, azt mondom, ami le van írva valami, azt tartsák be az autósok, de itt még nekem is nehéz hirtelen kiigazodni. Lámpás kereszteződéseket gyalogátkelőhelyekkel kell látni, de mivel négy helyett csak egy zebra van, így elég nehéz átjutni a túloldalra, hogy megnézhessük ezt az igen veszélyes helyszínt egy másik szemszögből. Még az a szerencse, hogy nincs annyi gyalogos ezen a helyen, mert ez akár életveszélyes is lehet. Amikor két főút keresztezi egymást, akkor az egyik alárendelt lesz, így amikor átmentünk a másik oldalra, kerestem is a STOP táblát, de sajnos eléggé nehéz kiszúrni, mivel közvetlen egy villanyoszlop mögé lett elhelyezve, így aki nem jártas ezen a környéken, nagyon könnyen átmegy a kereszteződésen körültekintés nélkül” – magyarázta a Kreszprofesszor. 

A tábla egyébként tényleg életveszélyes, és mint megtudtuk, emiatt áll az építkezés is, mert az áramot még mindig nem sikerült kiváltaniuk a csomópontban. A munkálatokat egyébként ősz végéig tervezték befejezni, de legkésőbb – a szerződés szerint – december 10-ig kihúzzák az építést.

Pető Attila a helyszínen aggályosnak nevezte a kenyérgyári kihajtót is. „A kereszteződés negyedik ága egy kapukijáró az üzemből, amitől még én is zavarba jönnék, mert nem lehet eldönteni, hogy az egy önálló kereszteződés, vagy egy kapukijáróból való kihajtás. Ez a kérdés leginkább akkor lényeges, amikor még a lámpák se működnek. Nem csodálom, ha gond adódik abból, ha valaki a Velencei út felől jön és balra kanyarodna, az üzemből távozó meg jobbra kanyarodna és csak állnak egymással szembe és nézik egymást értetlenül. Összességében nagyon sok probléma van itt, de szerencsére az autósok megoldják, mert itt állunk már huzamosabb ideje és még nem történt baleset. Nem egy megszokott helyzet ez, még az itt lakóknak is nehézségeik vannak ezzel a helyzettel, szerintem jobban fel kéne hívni a vezetők figyelmét arra, hogy ez egy veszélyes és építkezés alatt álló útszakasz akár több táblával, de még akár útburkolati jellel is.”
 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email