alsovolgyi

Megoldásokat keresnek a forgalomcsillapításra a Felsővölgyi úton

Véleményt kért a városlakóktól, különös tekintettel a környék lakóitól a polgármester, annak apropóján, hogy tavaly három forgalomcsillapított terület kialakításának tervezésére szerződést kötött az előző önkormányzat. Most azt keresik, melyik kialakítás jelentene végleges megoldást.

Mióta leaszfaltozták a Felsővölgyi utat, az Alsóvölgyin lakók élete pokollá vált – ahogy az egyik itt élő fogalmazott –, mivel sokan, akik az M7-es autópálya felől érkeznek, menekülőútnak használják az igen keskeny utcát. Bár kint van a sebességkorlátozást jelző tábla, azok, akik erre „menekülnek”, 50-80 kilométerrel söpörnek végig a szűk utcán, kerülgetve a szembejövőket. Nem csoda hát, hogy az itt élők közül sokan nemhogy a babakocsit nem merik kivinni az utcára, de még a kutyájukat sem sétáltatják szívesen. 

Csőzik László polgármester a Facebook oldalán kérte az érdiek véleményét. A városvezető posztjában kitért arra, hogy szeptember végén három forgalomcsillapított terület kialakításának tervezésére szerződést kötött az előző önkormányzat, így a cél most is az, hogy az érintett területeken olyan, az élhetőséget, közlekedésbiztonságot javító megoldás szülessen, amely gyorsan és kis költséggel megvalósulhat.

„Érd előtt álló fontos feladat, hogy az egyes utak, utcák hálózatban betöltött szerepét és kialakítását összehangolja. A lakóutcákban legyen kicsi és lassú forgalom, a gyűjtő és főútjaink pedig legyenek alkalmasak a közlekedési igények minél magasabb szintű és minél biztonságosabb kielégítésére.

 A Felsővölgyi út ~2,2 km-en keresztül, megközelítőleg egyenes vonalvezetéssel halad Érd határán. Az úton 30 km/h sebességkorlátozás van érvényben, egyik oldalán sincs kiépített járda. A tapasztalatok alapján egyre nagyobb a Felsővölgyi úton az átmenőforgalom, és sokan nem tartják be a sebességkorlátozást, nem ritkák az 50-60 km/h-val száguldozók.

Az itt élők és közlekedők biztonsága és nyugalma érdekében a Felsővölgyi út forgalmának csillapítása szükséges az átjárhatóságának a megőrzése mellett.

A forgalomcsillapítás elsődleges célja, hogy a nagy sebességgel haladók lendületét megtörje, kikényszerítse a megengedett sebesség betartását. Olyan megoldás szükséges, amit nem lehet kikerülni, amelyen nem lehet nagy sebességgel áthaladni, illetve nem jár zajhatással (pl. bordák).” – írta a polgármester. 

Csőzik László négy alternatívát javasolt: (1) növényláda, (2) kútgyűrű, (3) forgalomterelő oszlopok, (4) kerékvető. 

A hozzászólók üdvözölték a kezdeményezést, az alábbi javaslatokat vetették fel:

„Szerintem a forgalomlassítás mellett el kellene gondolkodni az egyirányúsításon. A Felsővölgyi lenne felfelé egyirányú, a vele párhuzamos Fűzfa utca pedig lefelé egyirányú. Így nem kellene két autónak elférnie egymás mellett, lenne rendes hely járdára. És ez csak néhány tábla elhelyezését jelentené.”

„Növényláda, illetve megfelelő járda, vagy közvilágítás kiépítése! Éjszaka, sétálókat sajnos 30-as tempóval sem lehet észrevenni! Minőségi széles út van a ott, viszont a nagyobb probléma az Alsóvölgyi út szélesítése, vagy csak gödrök renoválása! Szerintem ez lenne az elsődleges.”

„A Felsővölgyi úton is száguldoznak sokszor a gépkocsik,de az igazán baleset és életveszélyes rész az Alsóvölgyi út a kiserdőtől lefelé érintett nagyon keskeny,járda nélküli szakasza melyet helyenként 1.5 m mély esővíz elvezető betonvályuk tesznek veszélyessé.Ezen a részen kellene először letenni fekvőrendőröket megakadályozva a száguldást amíg nem történik katasztrófa. Sokszor előfordult már hogy a gépkocsik belecsúsztak a keskeny út melletti árkokba.Ami ezt még indokoltabbá teszi a rossz közvilágítás.”

„Mivel a Felsővölgyi amúgy is kanyargós, tökéletes megoldás a kanyarral leszűkítés. Nagyon sokan futnak, bicikliznek, kutyáznak, meg sétálnak. A terelő öböl nekik plusz védelem. Az autósok meg látják, hogy van előttük terelés, de vezeti az ívet. (A virágládás megoldás vicces, de szerintem simán döntögetnék kifelé a reggel meg délután neurotikusok.)”

„Nagyon köszönjük, hogy megszűnik az autó és motorverseny pálya! 3 éve még ki lehetett engedni a kisgyerekeket rollerezni meg korizni… remélem lesz is még ilyen!”

„Növényláda, szerintem ez a legjobb megoldás autós/környezet szempontjából is.”

Ön szerint mi volna a legjobb megoldás? Írja meg nekünk a Facebook-on. 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email