22_03_29_erdmost_nincskep

Jönnek az új vonatjegy-automaták

22_03_29_erdmost_nincskep

Jönnek az új vonatjegy-automaták

375 új, a korábbiaknál strapabíróbb, korszerűbb jegykiadó automata beszerzését és az online jegyvásárlási lehetőségek megújulását jelentette be Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója és Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A MÁV-START 2020-ban 375 új auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatát üzemel be a budapesti főpályaudvarokon és az elővárosi állomásokon, megállóhelyeken. Száz készülék kizárólag bankkártyás, míg 275 vegyes, kártyás és készpénzes fizetésre is alkalmas lesz. A korábbiaknál strapabíróbb, korszerűbb, a jegyvásárlás és az utastájékoztatás szétválasztása érdekében kétmonitoros, új berendezések üzembeállítása mellett a vasúttársaság a meglévő 178 auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatát is fejleszti. Az elővárosból leszerelt eszközök jelentős módosítás és karbantartás után, új helyszíneken, jellemzően a nagy utasforgalmú vidéki állomásokon és megyeszékhelyeken, valamint a balatoni vonalakon szolgálják majd az utasok kényelmét.

Az új auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgaták beszerzéséről szóló szerződés 2020. január 30-án lép hatályba. A beszerzés összköltsége az eszközökkel és kiegészítő költségekkel együtt 4,6 milliárd forint, amit saját forrásból finanszíroz a MÁV-START.

Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: napjainkban a jegyek 60 százalékát jegypénztárban, 40 százalékát online felületen, MÁV applikáción keresztül illetve jegyauhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatákból veszik az utasok. Az új auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgaták próbaüzeme 2020. március végén megkezdődik a Keleti és a Nyugati pályaudvaron. A sorozatgyártás a próbaüzem tapasztalatait is figyelembe 2020 nyár elején indul, hetente 15 új auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgatát helyezünk üzembe. A telepítés év végére befejeződik be.

Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója elmondta: az új, modernebb berendezések távfelügyeleti rendszerrel rendelkeznek, vandálbiztosak, antigraffiti-bevonattal rendelkeznek, és időjárásállóak is, továbbá 28 esőbeállót is telepítenek a készülékekhez.

A webes jegyvásárlói és utastájékoztatási felület, az ELVIRA 2020-ban teljesen megújul, mind a felhasználói felület tekintetében, mind működésében. 

A belföldi jegyek vásárlását követően a webáruház kibővül a nemzetközi jegyek vásárlási lehetőségével, majd a bérletvásárlással is. A központi rendszer biztosítja, hogy a MÁV applikációba és az új webes megoldásba azonos regisztrációval lehet belépni. Az átjárhatóságot fokozatosan bővíti ki a MÁV-START a két rendszer között az elérhető funkciók területén is, így például a tervek szerint a MÁV applikációból is megkapják a vásárlók majd pdf formában a jegyet, illetve fordítva is, a webáruházban vásárolt jegy is betöltődik a regisztrált felhasználó fiókjába az applikációban.

Az időigényesebb pénztári jegyvásárlással szemben, a jegykiadó auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgaták gyors jegyváltási megoldása mellett egyre népszerűbb a MÁV app is, melynek regisztrált felhasználói száma napjainkban már meghaladta a 277 ezret. A mobilalkalmazáson keresztül vásárolt jegyek száma az elmúlt egy évben négyszeresére emelkedett. Február közepétől már az iOS rendszerrel rendelkezők is tudnak majd bérletet vásárolni. A MÁV-START eltökélt a további fejlesztések mellett, például, hogy a menetrend szerinti indulási idejénél később is megváltható legyen a menetjegy azokra a vonatokra, amelyek a menetrendtől később indulnak. A fejlesztések között szerepel, hogy nem kell majd külön regisztráció az internetes jegyvásárlási felülethez és a MÁV applikációhoz – ezeket egységesíti a vasúttársaság, valamint tovább fejlődnek az alkalmazáson belüli utastájékoztatási funkciók is. Emellett fontos fejlesztési irányvonal a nemzetközi menetjegyváltás lehetősége is, amelyre elsőként a Budapest–Bécs viszonylaton számíthatnak az utasok.

 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email