22_03_29_erdmost_nincskep

Mit tehetünk az ünnepek után, ha valami nem stimmel az ajándékkal?

22_03_29_erdmost_nincskep

Mit tehetünk az ünnepek után, ha valami nem stimmel az ajándékkal?

A legjobb szívvel adott karácsonyi ajándékkal is előfordulhat, hogy nem tetszik, nem jó a mérete, hibás vagy nem működik. A fogyasztóvédelmi szabályok ismerete az ünnepek után is elkerülhetővé teszi a felesleges bosszúságokat.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium IT laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelten ellenőrzi az ajándékbeszerzés helyszínéül szolgáló üzleteket, webáruházakat és vásárokat.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta: „Országosan több mint 1200 próbavásárlás történt és még egyszer ennyi üzletet ellenőriztek a családok védelme és a tisztességes vállalkozói magatartás támogatása érdekében. A hatósági fogyasztóvédelmi ellenőrzések december végéig tartanak, azonban a karácsonyi ajándékozást követően a vásárlóknak is fontos tisztában lenniük jogaikkal és a kereskedők kötelezettségeivel.”

Ha az ajándék hibás, sérült vagy nem működik, szavatossági, jótállási igényeket érvényesíthetünk, amelyek értelmében az üzletnek kötelessége a terméket javíttatni; ha nem javítható, akkor egy ugyanolyan termékre kicserélni; végső esetben pedig a vételárat visszafizetni.  Ha ilyen probléma merül fel, és azt a kereskedővel nem sikerül rendezni, a vásárlóknak a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez érdemes fordulniuk.

Gyakori eset karácsony után, hogy a kapott ajándék nem tetszik, nem jó a mérete, viszont a termék minőségileg hibátlan. Jogszabályi előírások alapján az üzlet ilyen esetben nem kötelező visszavennie a termékeket, ugyanakkor jellemző, hogy a kereskedők a vevői elégedettség és a cég jó hírnevének megőrzése érdekében önkéntesen levásárlási vagy cserelehetőséget biztosítanak. Az ajándékvásárlás előtt azonban célszerű erről érdeklődni, akár a blokkra való felírását kérni.

A vásárlásról kapott nyugtát, blokkot minden esetben meg kell őrizni a későbbi igényérvényesítés érdekében. Adventi vásárban beszerzett ajándékok esetében a kereskedő adatait is hasznos lehet feljegyezni, hogy jótállási, szavatossági igények érvényesítése céljából, vagy egyéb probléma esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot.

Webáruházban történt vásárláskor a kereskedők jogszabályi előírások alapján a jótállási, szavatossági igények intézése mellett kötelesek meghatározott időszakon belül a minőségileg hibátlan termékeket is visszavenni. A vásárló a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül visszaküldheti a terméket a kereskedőnek. Egyre több webáruház vállal önkéntesen hosszabb, akár 30 napos elállási időt is, fontos tudni azonban, hogy az elállási idő elsősorban a termék kipróbálását szolgálja.

További cikkeink

További cikkeink

Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében óvodai dajka
Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében pedagógiai asszisztens

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email