screencapture-tiktok-tiktokproductionhu-video-7280512387176828193-2023-09-26-11_45_21

A tiktokozás akár még a javunkra is válhat

screencapture-tiktok-tiktokproductionhu-video-7280512387176828193-2023-09-26-11_45_21

A tiktokozás akár még a javunkra is válhat

A TikTok a matematikára, az autóvezetésre, vagy épp a társadalmi szerepvállalásra is megtaníthat - mondja a szakértő.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Idegen nyelv, pénzügyi ismeretek, matematika, biológia, történelem, idegen kultúrák – csak néhány azokból a témakörökből, amelyekből izgalmas videókat láthatunk a TikTok nevű közösségi felületen.

A videók között rálelhetünk Petőfi Sándorra, aki saját életéről tanít, egy 84 éves holokauszttúlélő néni az auschwitzi haláltáborbeli időket meséli el a videókban, de hasznos matek-tippeket, izgalmas fizikai és kémiai kísérleteket, sőt, autóvezetési tananyagokat is találunk a csatornák között.

Ennek ellenére, a magyar felnőttek döntő többsége, így a szülők is, egyelőre tartózkodóak a platformmal kapcsolatban. Ennek az oka valószínűleg, hogy a TikTok bugyuta táncikálós videókkal indult annak idején, és sokakban rögzült ez a kép.

„Mára azonban az építő jellegű tartalmak és a minőségi szórakoztatás vette át az uralmat, ráadásul a TikTok egyre szigorúbban szűri a káros vagy nem gyermekeknek való videókat is. Sokan nem tudják, de az alkalmazásban szülői korlátozó funkció is van, beállíthatjuk, hogy mit ne dobjon fel a gyereknek a feed, de azt is, hogy mennyit pörgetheti az app-ot naponta” – árulta el Soós Dávid, a TikTok Production tulajdonosa.

A tartalomgyártó cég szándéka, hogy megmutassa, a platformot értéképítésre is használhatjuk. Nem titkolt céljuk, hogy a felnőttekhez is közelebb hozzák ezzel a TikTok-ot, hiszen egy jól tájékozott, tiktokozó felnőtt a saját gyerekének is sokkal könnyebben segíthet eligazodni a közösségi média útvesztőiben.

Mint hangsúlyozta, minden hónapban újabb társadalmi szerepvállalás mellett elkötelezett tartalmat szeretnének publikálnak, mindig egy-egy sokakat érintő problémát boncolgatva.

A kampány első videójának témája az iskolai bántalmazás. Ugyanis az UNICEF Magyarország felmérése szerint a helyzet sokkal rosszabb, mint azt gondoltuk volna. A magyar tizenévesek 85%-a már legalább egyszer megtapasztalta az iskolai erőszak valamelyik formáját.

A bullying a mai világban még inkább elharapódzott, hiszen már digitálisan is áldozataivá válhatnak a gyerekek. „Sajnos a TikTok-on is jól látható, hogy minél több emberhez elérsz, úgy megszaporodnak a negatív visszajelzések, ezeket pedig meg kell tanulni kezelni már kiskorban is” – mondta el Soós Dávid, a TikTok Production tulajdonosa.

Mint azt Soós Dávid kiemelte, ő a tökéletes példa, hiszen gyerekkorában mindkét oldalt megismerte.

„Sokszor váltottam iskolát, ezért általában én voltam az új gyerek, akit szívatni kellett, egy idő után pedig átestem a ló túloldalára. Piszkáltak a nevem miatt is, az anyagi helyzetünk miatt is. Rossz volt az is, amikor engem bántottak, de a másik oldal is nagyon rossz volt”

– fogalmazott, egyúttal hozzátette, hogy az akcióval más cégeket is arra buzdítanak, hogy bátran kiálljanak a bullying ellen.

A TikTok népszerűsége egyébként az oldal 2017-es indulása óta töretlen. Egy friss felmérés szerint a 4 és 18 év közötti gyerekek naponta átlagosan 91 percet töltenek el rajta. A tiktokozó diákok több, mint 60%-a szerint a rövid videók segítenek a tanulásban és a házi feladat elkészítésében is, tehát edukációs céllal is pörgetik a feed-et, nem csak a szórakozás miatt.

Fotó: TikTok Production

További cikkeink

További cikkeink

Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében óvodai dajka
Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében pedagógiai asszisztens

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email