A Pedagógiai Napok keretében a Vörösmarty Mihály Gimnáziumban szerdán délelőtt Maróti Zsolt Viktor magyar-történelem szakos, diákönkormányzatot patronáló tanár tartott előadást, bemutató órát és műhelyfoglalkozást az érdeklődő pedagógusoknak Rövidfilmek és drámapedagógiai gyakorlatok az osztályfőnöki órákon címmel.
Az előadáson kiderült, hogy a résztvevő pedagógusok többsége volt már osztályfőnök, de módszertani képzést csak elenyésző hányaduk kapott az egyetemen vagy a főiskolán arra nézve, mit lehet kezdeni az osztályfőnöki órán a diákokkal, ha, jobb esetben, nem a lemaradásunkat akarjuk behozni történelemből vagy magyarból, vagy a hiányzások adminisztrációjának szenteljük az egész órát. Mert hogy lehet és kell is mással foglalkozni ezeken az órákon – például a diákokkal és az őket érdeklődő kérdésekkel. De mi is érdekelheti őket? Maróti Zsolt Viktor 10.-es osztályának érdeklődési listáján előkelő helyen szerepel például egymás megítélése vagy a karrierválasztás. A bemutató órán pedig a konfliktusok kezelését, annak módjait vitatták meg a diákok tanárukkal közösen egy erről szóló rövidfilm megtekintése után.
Hornung Zsuzsanna német szakos mentortanár „A tanulás tanítása” témakör rejtelmeibe vezette be egy interaktív előadás keretében az érdeklődő pedagógusokat, aminek során a résztvevők önmagukon is kipróbálhatták az agyféltekék működésének interferenciáját, megismerkedhettek az agyféltekék funkcióival és az ebből adódó, a tanítást-tanulást befolyásoló tényezőkkel.