A jegyértékesítési rendszer fejlesztése és tesztelése részben az Oracle felhőjében történik.
A jegyértékesítő rendszert a MÁV Szolgáltató Központ szakemberei fejlesztik az Oracle technológiái, eszközei és a cég tanácsadási szolgáltatásának támogatásával. A fejlesztésen és tesztelésen túl az éles rendszer alapját is az Oracle megoldások képezik, mint amilyen az adtabáziskezelő, a virtualizációs szoftver és köztesszoftver-megoldások. Az internetes jegyértékesítő felület 2020 decemberétől újult meg: az új Elvira már a vasúttársaság egységes jegyértékesítési rendszerében működik, összekötve a MÁV mobilalkalmazással is.
A FEJLESZTÉS KÖVETKEZŐ JELENTŐS LÉPÉSE A VOLÁNBUSZ JEGYEK ÉS BÉRLETEK ELÉRÉSE LESZ A JEGYÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER MINDEN CSATORNÁJÁN.
A folyamatos bővítésnek és fejlesztéseknek köszönhetően a JÉ rendszer alkalmas arra, hogy az ország különböző közösségi közlekedési vállalatainak menetjegy-értékesítését egyetlen megoldáson keresztül kiszolgáló, egységes rendszerré váljon.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója azt mondta, hogy:
- Nem csak a külső újult meg, de számos új termék és funkció is várható a következő időszakban. A cél az, hogy 2022 végére minden elektronikus jegy és bérlet megváltható legyen az új Elvirában, beleértve az applikáción már elérhető vasúti bérleteket, HÉV bérleteket, nemzetközi jegyeket, valamint számos újdonságot.
Reményi Csaba, az Oracle Hungary cégvezetője pedig azt is hozzáfűzte ehhez, hogy:
- A MÁV-Volán-csoport jegyrendszerének komplex fejlesztése az egész közép-kelet-európai régióban kiemelkedő jelentőségű projekt, olyannyira, hogy külföldi vasúttársaságok is érdeklődnek a megoldás iránt.