22_03_29_erdmost_nincskep

Amikor a tanáriban is gyerekek tanulnak

22_03_29_erdmost_nincskep

Amikor a tanáriban is gyerekek tanulnak

Márciusban a Móra iskola Hóangyal Alapítványát támogathatjuk felajánlásainkkal a Civil Licit oldalon.. A Móra nehéz helyzetben van, jelentősen megnőtt a diákjaik létszáma, már az orvosi szobát is tanteremmé kellett alakítani, és a tanári szobában is tanítanak.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Ebben a hónapban a Hóangyal Alapítvány javára ajánlhatunk fel, illetve vásárolhatunk termékeket, szolgáltatásokat a Civil Licit oldalon. A 2006-ban létrehozott alapítvány a Móra iskolához kapcsolódik, és azon munkálkodik, hogy javítsa az iskolai nevelés, oktatás feltételeit, tisztává és otthonossá tegye a környezetet, átvállalja a leginkább rászoruló tanulók élelmezési költségeit, és jutalmazza a diákokat. A Civil Liciten befolyó összeget egyrészt tartós élelmiszerek beszerzésére fordítanák, ugyanis sok nehéz anyagi körülmények közt élő családban van szükség ilyen jellegű segítségre, másrészt az iskola informatikai eszközparkját fejlesztenék, bővítenék. Ahogy Sátori Boglárka, az iskola igazgatója, egyben az alapítvány elnöke megfogalmazta: „Lehetsz online vagy offline, enned és tanulnod kell!”
Érdemes körbenézni a Civil Licit oldalon: szépítőszerekre, könyvekre, játékokra, ékszerekre, dekorációkra, a gyerekek alkotásaira, valamint szolgáltatásokra licitálhatunk (a sor természetesen nem teljes). Aki nem vásárolna, hanem inkább árverésre bocsátana valamit, azt is megteheti – minden segítségnek örülnek.

A Móra nagyon nehéz helyzetben van: az előző tanévhez képest 20 százalékkal nőtt a tanulóik létszáma. „Már a tanári szobát is csatasorba állítottuk, tanórákat tartunk itt, így a pedagógusok csak délutánonként használhatják a testületi szobát. A korábbi orvosi-védőnői szobából is tanterem lett” – mondta lapunknak Sátori Boglárka.
Mi lehet az oka annak, hogy a létszám hirtelen így megemelkedett a külön nevelő iskolában? A szakemberek szerint az, hogy a többségi általános iskolák egyre nehezebben tudják megoldani a sajátos nevelési igényű gyerekek integrációját; azokat, akik a szakértői bizottság szerint integrálhatók, korábban két-három évig megtartották az intézmények, jellemzően az alsó tagozatban. Most, hogy előrehozták a tankötelezettséget, így alacsonyabb életkorban kerülnek iskolába a gyerekek, ráadásul magasak az osztálylétszámok is, hamarább felmerül az, hogy az SNI-s gyerek nem integrálható.

A számok is ezt támasztják alá: „Tavaly 82 gyerekkel zártuk a tanévet, most pedig 98-an vagyunk. Nálunk 13 gyerek lehet egy osztályban. Most tízfős a legnagyobb osztálylétszámunk, de az oktatásra használt helyiségeink egy része 25 négyzetméteres. Már meglévő épület esetén az előírás másfél négyzetméter gyermekenként, ami nagyon kevés” – hangsúlyozta Sátori Boglárka. „Lehet, hogy jövőre már délután sem lesz tanárink, mert tanteremmé kell alakítani. Csakhogy a nehéz körülmények hatással vannak a munkaerő megtartására is” – mondta az igazgatónő. „Nincs információm arról, átköltözhetünk-e a Teleki iskola épületébe, és ha igen, mikor” – mondta az igazgatónő, utalva arra az elképzelésre, amiről ősszel már írtunk: nevezetesen, hogy a parkvárosban épülő új iskolába költözzenek át a diákok a Telekiből, és a megüresedő épületbe így beköltözhetnének a mórások.

Szűcs Gábor alpolgármester érdeklődésünkre elmondta: egyelőre nincs fejlemény ebben az ügyben. „Nyitottak vagyunk a megoldásra, de csak a tankerülettel együttműködve” – fogalmazott.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email