A szakember arra hívja fel a figyelmet, ha tehetjük, ne tavasszal, hanem inkább ősszel nézessük át a kerékpárt, mert olyankor kevésbé leterheltek a szervizek. Persze aki ősszel szervizelés nélkül rakta el a bicaját, feltétlenül nézess át, mielőtt most tavasszal nyeregbe pattan.
Fontos, hogy télen szakszerűen tároljuk a bringát nedvességmentes, száraz, fedett helyen. Ha mégis nedves, fűtetlen helyiségben kell tartanunk és le szeretnénk takarni, kerüljük a nejlonfóliát, mert alatta marad a pára és minden csupa rozsda lesz.
„Amennyiben a talajon tárolják a kerékpárt, a guminyomást érdemes rendszeresem ellenőrizni, hogy ne eresszen le teljesen, mert tönkremegy a külsőt. Ha nincs benne levegő, kirepedezhet az oldala azon a ponton, ahol felfekszik a kerék. Ha lógatva tárolják, akkor erre sincs szükség, elég tavasszal felfújni.”
A guminyomást egyébként használat közben is ajánlott rendszeresen ellenőrizni. A szakember szerint a kerékpár tulajdonosa is el tud végezni apróbb feladatokat. Beolajozni a láncot, megrángatni a kereket, hogy lóg-e a csapágy. A balesetek elkerülése miatt a legfontosabb mindig a fékek állapotának ellenőrzése. „Ha a váltó nem pontos, attól még lehet biztonságosan használni a biciklit, de az már nem mindegy, milyen állapotban van a fékbetét vagy a gumi”.
Horváth Tibor azt tapasztalja, a bringások többsége nem olajozza megfelelően a láncot. Pedig ezt akár 2-3 naponta is meg kell tenni, mert az eső lemoshatja, a por lecsiszolja a kenőanyagot a láncról. „Nagyon sok olyan kerékpárral találkozunk, amelyik nyikorog, csikorog, esetleg a lánc már rozsdás. Ez azért nem jó, mert megeszi a többi alkatrészt is. Idő előtt elkoptatja a fogaskerekeket, ami egy középkategóriás kerékpárnál már komolyabb kiadást jelenthet”.