Mint arról korábban mi is beszámoltunk, petíciót indított egy idén végzős diáklány, amiben azt kérte, hogy az érettségi vizsgák helyett a jegyeik átlaga alapján kaphassák meg az érettségijüket, illetve a szakmai viszgáikat a végzős tanulók 2021-ben.
Az Eduline szúrta ki szerdán, hogy a petíciót – az oldal szerint – a szerzője eltávolította az oldalról, pedig a legutóbbi adatok szerint közel 30ezren írták már azt alá.
Közben egy újabb petíció jelent meg. Ebben most nem az egész érettségi, csak a szóbeli vizsgák eltörléséért gyűjtik az aláírásokat. Mint írják:
Lassan 3 féléve nincs jelenléti oktatás az iskolákban és igaz az online oktatás a legtöbb helyen működik, mégis távolról sem összehasonlítható az eddigi rendszerrel. Sok hír szól arról, hogy megfelelő lenne a probléma orvoslására az eddigi megszerzett jegyek átlagolása, majd érettsegi pontként használva azok továbbvitele. Véleményem szerint ezzel több lényeges probléma is van. A jegyek nem tükrözik minden esetben az adott tanuló tudását, sokan vannak akik az érettségire készülnek az utolsó évükben és a jegyeik gyengébbek mint a valódi tudásuk, nem is beszélve a 11. Év végi eredményekről. Ezért is az érettségiket mindenképpen meg kell tartani, viszont a szóbeli érettségiket nem. A szóbeli érettségik ugyanazt a tudást kérdezik vissza mint az írásbeli része, azonban ez sok esetben több felkészülést igényel. Ezért kérnénk, hogy mivel a felkészülésünk lehetőségei sajnos be lett szűkítve, az elvárt vizsgák módjain is változtassanak ezen módon, ezzel is azt segítve, hogy mindenki a saját tudásáról megfelelő módon számot tudjon adni, nem pedig egyéb, a diákok felelősségén kívül eső okok miatt esetleg gyengébb teljesítményt produkáljanak.
Az EMMI egyelőre ragaszkodik ahhoz minden maradjon úgy ahogy tervezték, azaz a 2021-es érettségik az eredeti időpontban, szóbelikkel együtt legyenek megtartva.