22_03_29_erdmost_nincskep

Ilyen lehet a kerékpáros közlekedés a térségben

22_03_29_erdmost_nincskep

Ilyen lehet a kerékpáros közlekedés a térségben

A budapesti és agglomerációs kerékpáros fejlesztési tervekkel kapcsolatban kereste meg Csőzik László polgármester Révész Máriusz kormánybiztost. A városvezető közösségi oldalán ismertette a fejlesztési javaslatokat.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Csőzik László felhívta a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelő kormánybiztos figyelmét a város környezetbarát közlekedést érintő tervére, emellett kérte, hogy a budapesti és agglomerációs fejlesztési tervekhez kapcsolódóan támogassa az érdiek felvetéseit, amelyek a környező települések és Budapest lakóinak jobb közlekedését, így a mindennapos munkába járást, a vasúttal való kapcsolat javítását és az aktív kikapcsolódást egyaránt szolgálják.

„Érd városa elkötelezett a környezetbarát és egészséges közlekedési formák mellett. Határozott szándékunkat bizonyítja a 2020–2024 közötti évekre kitűzött Gazdasági Programunk, amelyet most fogadott el az Önkormányzat Közgyűlése. Ebben meghatároztuk azokat a fejlesztési irányokat is, amelyeket a településen belüli és kívüli kerékpáros közlekedés javítása érdekében követni akarunk. Az elkövetkezendő évek közlekedésfejlesztési programjának fontos és nélkülözhetetlen eleme a ma még széttagolt belső kerékpáros-hálózat összekötése, új nyomvonalak kijelölése, a közösségi közlekedéssel való kapcsolat javítása és a turisztikai hálózatokhoz való csatlakozás (Eurovelo 6, Zarándokút, Limes-út)” – írta Csőzik László.

A polgármester kitért rá, az előkészítés alatt álló Duna-parti Eurovelo 6 tengely Érd számára turisztikai és rekreációs jelentősége miatt fontos, de a város elhelyezkedéséből adódóan ez az útvonal sem a településen belüli, sem – Ófalu kivételével – a települések közötti munkába járó forgalmat nem tudja segíteni. Az önkormányzat célja olyan kapcsolatok létrehozása, amelyek Budapest és a szomszédos települések felé biztosítana közvetlen eljutási lehetőséget, emellett hozzájárulnának a vasúti kapcsolathoz, a helyi munkába és iskolába járó forgalom kiszolgálásához.

A terv egyik eleme, hogy a Nagytétényi út menti meglévő kerékpárút végétől Érd lakott területe felé összekötik a mindössze 1200 méterre található útvonalat. Ennek köszönhetően a vasút mentén kerékpárral is elérhetővé válna a Nagytétényi út, így biztonságos kapcsolat nyílna Érd és Budafok, Budapest között.

„A fejlesztési irány illeszkedik a Budai út–Velencei út–Fehérvári út(–Tárnok) irányban kialakítani tervezett kerékpáros tengelyhez. Tétényliget vasúti megállóhelytől a vasúttal párhuzamosan futó Aranyos utca távlatban is megfelelő útvonalat biztosít. A Balatoni út keresztezését követően a Budai út–Balatoni út csomópontjában található turbókörforgalom elkerülésével a 7. számú főút egykori – még meglévő – nyomvonalán alakítható ki a kerékpáros útvonal. Ettől a ponttól a városközponton keresztül – terveink szerint – 2,5-3 kilométer hosszon 2023-ig elkészülnek az irányhelyes kerékpáros létesítmények” – vezet be a város belterületét érintő kerékpáros fejlesztésbe a polgármester, aki szeretné, hogy a jelenleg megvalósítás alatt álló Budapest–Balaton kerékpáros útvonal is kapcsolatba kerüljön Érddel.

„Fontos célunk, hogy távlatban a Duna-part (EV6) – Érd városközpont – Érd-Parkváros között biztonságos kerékpáros kapcsolatot alakítsunk ki. E tengely természetes folytatása Budapest nyugati agglomerációja felé vezet (Biatorbágy, Törökbálint, Budaörs, távlatban Budakeszi és a Budai-hegyek). Itt egy rövidebb, északi irányú – Érd-Parkváros és Törökbálint nyugati térsége közötti – kapcsolat kialakításával csatlakozhatunk a Budapest–Balaton kerékpáros útvonalhoz. E tengely egyes részein még a nyomvonal tisztázása szükséges, azonban a Duna-part irányából egészen a városközpontig vezető teljes szakasz tervezése és megvalósítása – köszönhetően a rendelkezésre álló tervelőzményeknek – már rövid távon is megvalósítható lenne. Elsősorban turisztikai igényeket célozna az Érd–Tárnok–Tordas irányú összeköttetés, amely nemcsak Érdről, hanem Budapest XXII. kerületéből is kedvező kapcsolatot adna a Velencei-tó és a Balaton irányába. Az Érden belüli tengely kialakításához – szakaszosan – már rendelkezünk előzménytervekkel, azonban a településhatártól Martonvásárig javasolt kapcsolat előzményeiről nincs ismeretünk” – fogalmaz Csőzik László.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email