Az Érdi Móra Ferenc Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény a nem beszélő és autista gyermekek kommunikációját segítő, a logopédiai fejlesztést támogató, valamint a súlyosan és halmozottan sérült tanulók, mozgássérült gyermekek fejlesztését szolgáló, illetve tantárgyi szemléltető eszközöket, játékokat vásárolt az önkormányzat nettó egymillió forintos támogatásából. A gyerekek ma vehették át ezeket T. Mészáros András polgármestertől, aki tavasszal nemcsak erre a támogatásra tett ígéretet, hanem az iskola átépítéséről is tárgyalt Sárközi Márta tankerületi igazgatóval és Sátori Boglárka intézményvezetővel – erről itt és itt olvashatnak.
Mint azt T. Mészáros András elmondta, a főépítészi csoport azt vizsgálja, mekkora telket kell biztosítani az új iskola felépítéséhez. Amint megvan a szükséges telek, azon dolgoznak majd, hogy megszerezzék a szaktárca támogatását, és ennek birtokában a szükséges anyagi forrást. Ezt követheti a közbeszerzési eljárás lebonyolítása, majd az építkezés. Mint T. Mészáros András fogalmazott: van arra remény, hogy a következő évben elkezdődhet a munka, de elképzelhető, hogy csak 2021-ben. Az építkezés várhatóan két évig tart majd. Az önkormányzat a tervezéshez tízmillió forinttal járul hozzá.
Sárközi Márta tankerületi igazgató tudósítónknak elmondta: a mórások kinőtték már a jelenlegi épületet, szükség volna a bővítésre – és nem csak az épület tekintetében: szeretnék, ha az óvodások és a középiskolások is ellátást kaphatnának a Móra iskolában.
– Mertünk nagyot álmodni: azt, hogy egy új iskola épüljön az önkormányzat és az állam támogatásával. Minden fórumot megragadunk arra, hogy még további támogatókat szerezzünk – hangsúlyozta a tankerületi igazgató, akitől megtudtuk azt is: míg az új iskola fel nem épül, a tankerület folyamatosan javítja a régi épület állagát.
A Móra iskolába kizárólag külön nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyerekek járnak. Az általános iskolába enyhe és középfokban értelmi sérült, illetve autista gyermekek tanulnak, és hozzájuk tartozik az utazó gyógypedagógusi hálózat működtetése és a súlyosan és halmozottan sérült tanulók fejlesztése is – tudtuk meg Sátori Boglárka intézményvezetőtől. Nemcsak Érden, hanem a környező településeken is nagy igény volna a speciális óvodai ellátásra és a helyben működő középiskolára.
– Ha létrejön az új komplexum, ez az intézmény az elkövetkező 20-25 évben ki tudja szolgálni Érd és a környező települések ilyen irányú igényeit – tette hozzá.