Az ilyen produkciók esetében az a fontos, hogy a zenész mennyire tud improvizálni, mondta el Grecsó Krisztián az előadás után az Érd TV kérdésére. Balogh Kálmánnak pedig nagy tapasztalata van már ebben, hiszen rengetegszer kísérte cimbalomján költők, írók felolvasásait. A zenész úgy tartja, hogy improvizatív zenével lehet reagálni érzelmileg, értelmileg egy történetre.
Grecsó sziporkázott a színpadon, olvasott fel legutóbbi regényéből, a Verából és persze a Harminc év napsütésből is megosztotta a hallgatókkal gyerekkori emlékeit, nevezetesen, hogy milyen is volt édesanyja első süteménye, illetve hogy mi a legfinomabb szilvalekvár legfőbb hozzávalója. A nézők és hallgatók egyfolytában törölgethették könnyeiket hol a meghatódottságtól, vagy az önfeledet, felszabadult nevetéstől. Balogh Kálmán pedig érzékenyen reagált az írások hangulatára, játékosságára, és abszolút egy zenei, érzelmi hullámhosszon működött a szerzővel. Nagyszerű hangulatban kezdődött tehát az V. Érdi Jazz fesztivál, ahogy azt az egyik néző, (D. É.) a fesztivál közösségi oldalán megjegyezte:
Tegnap megmártózhattunk a múltban, a gyerekkorunkban, ehettünk Anyánk Ischleréből, ránk szakadt az édes emlékezet. És szólt a cimbalom, kitörve a népzene csodás kalitkájából, hogy elmondja, amit nem csak szavakkal lehet. Így találkozott össze hang és szó, egybefonódva, hogy kifejezze egy magasabb dimenzióban azt, amit mi, a hétköznapi Verák érzünk.
Ma este 7 órakor Tóth Viktor altszaxofonos, zeneszerző, zenekarvezető koncertjével folytatódik az V. Érdi Jazz Fesztivál a Szepesben, ahol a közönség beavatást nyerhet a jazz történetébe, stílusjegyeibe, hogy könnyebben meg is érthesse azt.