22_03_29_erdmost_nincskep

Kós Károly nyomában

Az erdélyi polihisztor emlékezetét számtalan épület őrzi; az ÉSZC Kós Károly Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája és a Bánffyhunyadi Octavian Goga Elméleti Líceum Magyarországon és Kalotaszegen eredt ezek nyomába a Határtalanul program keretében.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Korábban az erdélyi diákok utaztak Érdre, innen látogattak el többek közt a fővárosi Wekerle-telepre, illetve a Városligetbe, hogy megcsodálják a Kós Károly által tervezett épületeket. Április elején pedig az érdiek – mintegy negyven diák és a kísérő tanárok – viszonozták a látogatást: négy napot töltöttek Erdélyben, amiről Dózsa Lajos igazgató mesélt lapunknak.

– Egyik fontos állomásunk, ahol az emlékezés koszorúját elhelyeztük, a sztánai Varjú-vár volt, ahol Kós Károly évtizedekig élt családjával, abban az időben, amikor az erdélyi irodalmi, kulturális életet szervezte. Sztánán lovagolhattak, íjászkodhattak is a gyerekek, megnézhették, milyen egy jurta, ráadásul bográcsebédet is készítettek nekünk. A szállásunk Kalotaszentkirályon volt, ahol táncházzal és kürtőskalácssütéssel vártak minket – a lányok megtanulhatták a csujogatót, a fiúk pedig a legényest.

A líceum diákjaival több közös kirándulást tettünk, jártunk a Tordai Sóbányában, illetve a Tordai hasadéknál, voltunk Mérán, megnéztük a Bivalymúzeumot, ellátogattunk Magyarvalkóra; itt olyan építészeti megoldásokat láttunk, amelyek befolyásolták Kós Károly díszítőművészetét – sorolta a programokat az igazgató. Bár az ismeretség újkeletű, a két középiskola diákjai között jó kapcsolat alakult ki, amit közös programok segítségével szeretnének elmélyíteni a jövőben.

– Legközelebb mi látjuk vendégül a bánffyhunyadiakat, méghozzá a nemzeti összetartozás napján, szintén egy pályázat keretében, és együtt látogatunk majd el a fővárosba, terveink szerint a Parlamentbe és a budai Várba – zárta szavait Dózsa Lajos.