A bűnügy vádlottjai – az akkor 20 éves U. Roland és 22 éves F. László tárnoki lakosok, valamint egy fiatalkorú barátnőjük – 2016-ban tervelték ki, hogy azzal űzik el az időt, hogy köveket dobálnak az autókra. 2016-ban Érd és Tárnok környékén dobtak meg autóbuszokat, azok szélvédőjét összetörve. A buszok utasokat nem szállítottak, a sofőröknek nem esett baja, a buszokban keletkezett kár elérte a 300.000 Ft-ot.
Később az M7-es felüljárójáról vették célba a kocsikat és teherautókat előbb kövekkel, majd 2016. február 23-án már egy cementes zsákot dobtak az egyik ott elhaladó autóra. A cementes zsák az autó szélvédőjét beszakítva a vezetőfülke belsejébe zuhant, miközben a szétszakadt zsákból a cementpor a vezetőfülke belsejét és a sofőrt beterítette, aki azonban gyorsan reagált: félre állt az út szélére, és telefonált a rendőrségnek.
Végül akkor buktak le, amikor fizetés nélkül akartak egy diósdi benzinkúton tankolni, de a benzinkutasoknak feltűnt, hogy leszerelték az autójuk rendszám tábláját, és símaszkot húztak a fejükre. A benzinkutasok értesítették a rendőrséget, akik csaknem húsz 5-8 centiméter követ találtak náluk.
Az elsőfokú bíróság U. Rolandot közlekedési bűncselekmények, rongálás és egyedi azonosító jellel visszaélés bűntette, valamint garázdaság bűntette miatt halmazati büntetésül 2 év – végrehajtásában 5 évi próbaidőre felfüggesztett – szabadságvesztésre és a közúti járművezetéstől végleges eltiltásra ítélte. A bűncselekményeket részben társtettesként, részben bűnsegédként megvalósító F. László másodrendű és L. B. V. harmadrendű vádlottat halmazati büntetésül 1 év 6 hónap – végrehajtásában 3 év 6 hónap próbaidőre felfüggesztett – szabadságvesztésre és a közúti járművezetéstől végleges eltiltásra ítélte. A próbaidő tartamára elrendelte mindhárom vádlott pártfogó felügyeletét.
A másodfokú bíróság most az első és a másodrendű vádlottat 2 év letöltendő börtönbüntetésre és 2 év közügyektől eltiltásra ítélte azzal, hogy a vádlottak legkorábban a büntetés kétharmad részének kitöltését követő napon bocsáthatók feltételes szabadságra. Ugyanakkor az elsőfokú bíróság által kiszabott végleges hatályú járművezetéstől eltiltást az első és másodrendű vádlottak esetében 5-5 évre, a harmadrendű vádlott esetében pedig 2 évre enyhítette.