Kürti István, az Érdi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője az Érd TV-nek elmondta, nem az a cél, hogy mindenkit megbüntessenek, sokkal inkább azt szeretnék elérni, hogy kevesebb legyen a baleset és senki ne sérüljön meg. Tavaly a koronavírus-járvány ideje alatt jelentősen csökkentek a baleseti statisztikák, ám ahogy újra kinyitott minden és szabadabb a mozgástér, úgy egyre több a gyorshajtás és sajnos a személyi sérüléses baleset is.
Érden elsősorban a bejövő utakon hajlamosak a gépjárművezetők a sebességtúllépésre, azaz a 6-os és 7-es főúton, az M7-est a városközponttal összekötő Bajcsy-Zsilinszky, Riminyáki, Budai és Iparos úton, de a rendőrök bárhol mérhetnek, akár olyan helyeken is, ahonnan sok visszajelzés érkezett a lakosságtól a száguldozók miatt.
A rendőrség az eddigi sebességmérések kapcsán alkalmazta a jól látható rendőrségi modult: kint állt a rendőrautó, a rendőrjárőr, és úgy végezte a sebességmérést. Ugyanakkor, mivel azt tapasztalják, ha a gépjárművezetők tudják, hol számíthatnak sebesség ellenőrzésre, akkor bár az érintett területen lassítanak, de előtte és utána is gyorsabban hajtanak. Éppen ezért a mostani akcióban is alkalmazzák az ún. rejtett sebességmérést, azaz nem biztos, hogy kint lesz az autó mellett a sebességmérő eszköz, és az sem biztos, hogy ezt csíkos autóból fogják végrehajtani, mert van erre rendszeresítve civil szolgálati autó, és ezt a sebességmérést már nem csak álló helyzetből, hanem mozgásból is végre tudják hajtani”.