22_03_29_erdmost_nincskep

Karácsonyi ajándékok: hibás, felesleges, nem méretem – mit tegyek?

22_03_29_erdmost_nincskep

Karácsonyi ajándékok: hibás, felesleges, nem méretem – mit tegyek?

Mit tegyünk, ha a fa alatt talált ajándék sérült, hibás, nem működik? És kicserélik-e a boltban a nem megfelelő méretű pulóvert? A Fogyasztóvédelmi Portálon megjelent cikkből megtudhatjuk. Az új évben változnak a szavatossági és jótállási előírások.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Hiába a Jézuska hozza, még így is megesik, hogy az ajándék hibás, sérült, nem működik. A szavatossági, jótállási előírások értelmében az üzletnek kötelessége a terméket javíttatni; ha nem javítható, egy ugyanolyan termékre kicserélni; végső esetben pedig a vételárat visszafizetni. Ezért célszerű a jótállási jegyet és a blokkot vagy számlát is félretennünk, megőriznünk a megajándékozott számára – olvasható a kormányzati Fogyasztóvédelmi Portálon.  

Még egyszerűbb a dolgunk, ha online kereskedőnél vásároltunk. A vevő a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül visszaküldheti az interneten rendelt árucikket, akkor is, ha az hibátlan, csak éppen nem tetszik, nem jó a mérete, esetleg felesleges. Egyre több webshop vállal önként hosszabb, akár 30 napos elállási időt is. A hagyományos boltokhoz képest eltérő rendelkezés alapvető célja persze az, hogy a terméket ugyanúgy kipróbálhassuk, ahogy egy áruházban tehetnénk. Az elállási jog nem korlátlan, például felbontott csomagolású DVD-re, CD-re, egyedileg készíttetett termékre nem vonatkozik.

Az üzleteket jogszabály nem kötelezi arra, hogy a kifogástalan állapotú, tökéletesen működő terméket visszavegyék. A kereskedők azonban vevőik elégedettsége érdekében, különösen az ünnepi időszak után készek levásárlási vagy cserelehetőséget biztosítani. 

Ha probléma merül fel, és azt a kereskedővel nem sikerül rendezni, a vásárlók a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez fordulhatnak panaszukkal. Más uniós tagállamból beszerzett termék esetén az Innovációs és Technológiai Minisztériumon (ITM) belül működő Európai Fogyasztói Központtól lehet ingyenes szakmai segítséget kérni.

Az újévben megváltoznak a szavatossági és jótállási előírások, a drágább árucikkekre kétszer-háromszor hosszabb jótállást kell biztosítani, egyértelműbb határidőket kell alkalmazni a javításra és cserére. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által kezdeményezett módosítások tisztább helyzetet teremtenek a vállalkozások, és hatékonyabb védelmet garantálnak a fogyasztók számára.”

További cikkeink

További cikkeink

Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében óvodai dajka
Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében pedagógiai asszisztens

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email