22_03_29_erdmost_nincskep

Kiírták a Déli körvasútról szóló tendert

22_03_29_erdmost_nincskep

Kiírták a Déli körvasútról szóló tendert

Akár fél óra alatt eljuthatunk Érdről Pestre mindenfajta átszállás nélkül, ha elkészül a Déli körvasút, amellyel háromszor sűrűbbé tennék a kötöttpályás közlekedést. Az erről szóló tendert most írták ki.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Mint arról Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója ír, a Déli Körvasút „az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése”, melynek köszönhetően teljes egészében átépülhet a vasúti infrastruktúra. Magyarországon eddig nem alkalmazott, felsővezeték-tartó oszlopokkal integrált zajvédő falak létesülnek.

A projektben új vágányokat építenek Kelenföld és Ferencváros között, a Közvágóhídnál és az újbudai Nádorkertnél új megállóhelyek jönnek létre. A beruházásban 13 kilométernyi vágányt fektetnek le, 16 új vasúti kitérő épül, 8-8 mozgólépcső és lift, illetve 45 000 négyzetméter zajvédőfal készül. Budapesten belül hat hídrendszer építenek, melyek közül az egyiken helyezkedik el Közvágóhíd megállóhely.

Vitézy Dávid szerint a projekt sok ütemben, várhatóan öt év alatt valósulhat meg. Kitért rá a fejlesztésre a klímaváltozás miatt is szükség van, hiszen a kötöttpályás közlekedési lehetőségek környezetkímélőek. „A fejlesztés tervei megszerezték a szükséges építési engedélyeket és a környezetvédelmi engedélyt is.”

Emlékeztetett arra is, van igény a vasútra, hiszen például a székesfehérvári vonalon 107%-os a növekedés. „Csakhogy a fejpályaudvarokra nem fér be több vonat, az elővárosi vasutak kapacitása gyakorlatilag csak a körvasútra irányított járatokkal növelhető a következő években. Ezzel és új megállók létesítésével teljesen új, metrógyorsaságú kapcsolatok jönnek létre az elővárosok, valamint budapesti városrészek között, tovább növelve a vasút potenciális utasainak számát” – írta, hozzátéve a Déli körvasút a városon belüli, elővárosi és város közötti vagy elővárosok közötti használatára készül.

A kormány, a BFK és a NIF Zrt. célja, hogy a projektnek köszönhetően a jelenleginél háromszor sűrűbben járjanak a vonatok, „és a budai agglomeráció három régiójából – a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról – a főváros belső területeit érintve Pesten a hatvani, az újszászi és a ceglédi vonalakon folytathassák útjukat. Amikorra megépül a repülőteret elérő vasúti összeköttetés, utóbbi Ferihegy elérését is jelenti majd Kőbánya-Kispesten át. A Déli Körvasút fejlesztésével a nemrég a MÁV által beindított S76-os járat meghosszabbítására is adott lesz a lehetőség Kelenföld és a dél-budai agglomeráció felé.”

A fejlesztésről az érdeklődők www.delikorvasut.hu oldalon tájékozódhatnak.

A Déli Körvasúttal kapcsolatban Csőzik László közösségi oldalán megjegyezte, „nagy mértékben megkönnyítik majd az érdiek életét is, hiszen kevesebb, mint fél óra alatt a pesti oldalon lehetnek, átszállás nélkül juthatnak át a legmodernebb vasúton a főváros másik oldalára (Ferencváros, Kőbánya), de az Infoparkba is.”

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email