parkolas_erd

Félezer autós keres parkolót Érden

parkolas_erd

Félezer autós keres parkolót Érden

A legjobb megoldás parkolóházak építése lenne.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Csőzik László polgármester az Érd FM 101.3 Bundáskenyér című műsorban a parkolási nehézségekről is beszélt. Szerinte nagy szükség lenne P+R parkolóra, amelyet korábban Érd-Felső vasútállomás Diósdi úti oldalára álmodtak meg Vitézy Dáviddal, aki akkor még Nemzeti Közlekedési Központot vezette. Azonban Vitézy távozásával ezek az álmok szertefoszlottak.

„Ha ezen a területen megépülne a parkolóház, maximum 200 autó számára lenne benne elegendő hely, ami kevés. Hiszen jelenleg közel 500 autó keresi a helyét a városban, ekkora kapacitású épületnek azonban nincs hely Érden”- magyarázta  Csőzik László.

Az Érd-Nagyállomásnál, Érdliget vasútállomásnál és Tétényliget megállónál is létesültek P+R parkolóhelyek, jelenleg száznál is több autónak van hely. Az elővárosi közlekedés azonban ezeket a megállókat nem érinti, így az ott épült parkolóhelyeket kevésbé használják az érdiek.

„A mai tervezők a legmerészebb ötletekkel állnak elő. A szakemberek szerint németországi példákhoz hasonlóan teresedést lehetne kialakítani a vasúti sínek felett, épületekkel, parkolókkal, de említhetnék egy nagy átvezető útvonalat, ami például a Diósdi utat kötné össze a Balatoni úttal, de ezek sajnos városi viszonylatban anyagilag értelmezhetetlenek” – sorolta a polgármester.

Kezdetben a Stop Shop parkolója kiszolgálta az igényeket a városközpontban, hiszen amikor épült még csak ötvenezren laktak Érden, azonban ez a szám mára már hetvenötezret is meghaladta, így autóból is sokkal több van. Néhány évvel ezelőtt már le akarta zárni a tulajdonos a parkolót, de a város közbenjárására mindössze az alsó szinten van időszakos lezárás.

parkolo_stop_shop200122

„Nagyon nagy szükség van erre a parkolóra” – folytatta Csőzik László. Amikor 2005 körül az akkori tulajdonosokkal szerződést kötött a város, abban volt egy olyan kikötés, amely szerint parkolás szempontjából a létesítmény segíti az ingázókat az áruházi vásárlók kiszolgálása mellett.

„Az elmúlt húsz évben azonban rengeteget fejlődött az elővárosi vasúti közlekedés is, ezt pedig egyre többen felismerték, és elkezdték használni a P+R parkolót. A megnövekedett igényt azonban a bevásárlóközpont tulajdonosai nem nézik jó szemmel, hiszen félnek attól, hogy a vásárlóknak nem marad hely a parkolóházban, így ez a konfliktus időzített bombaként folyamatosan velünk van”

– árulta el Csőzik László. Szerinte be kell ismerni, Érd egy autós város, itt minden család legalább két kocsival rendelkezik, de ettől függetlenül a jövőt a közösségi közlekedés erősítése, és a kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtése jelenti.

fotó: Gárdos Attila / Balogh Alex

További cikkeink

További cikkeink

Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében óvodai dajka
Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében pedagógiai asszisztens

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email