Mint arra a magyarepitok.hu emlékeztetett, tavaly az M0-s déli, hárosi Duna-hídján (Deák Ferenc híd) a Műegyetem közreműködésével átfogó vizsgálatot tartottak. A felújított hidat tavaly tavaszi átadása után nem sokkal elővigyázatosságból le kellett zárni. A részletes vizsgálatok, az utómunkálatok után próbaterhelés következett, majd a beruházó ideiglenesen forgalomba helyezte a hidat folyamatos biztonság ellenőrzés mellett.
A magyarepitok.hu úgy értesült, az ország vezető hídépítési egyetemének (BME) szakértői megállapították: a felújítás során felszínre került, 30 évre visszanyúló anomáliák orvoslásához ismét le kell zárni a hidat, hogy hosszútávon megbízhatóan lehessen használni.
A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. közleményében azt írta, elkészült a közép- és hosszútávú működést biztosító koncepció. Ennek megvalósítása előkészítő folyamatban van, az új hídsaruk kiválasztását és egyes szerkezeti elemek megerősítését szolgáló terveket készítenek.
A munkálatok ütemezése szerint:
- Az első ütemben 2021. március 22. és 2021. június 14. között a Deák Ferenc híd déli, M5 autópálya felé vezető hídján a szélső forgalmi sávot lezárják, és elvégzik a zajvédő fal befejezési munkáit.
- Tervezetten 2021. június 15. és 2021. szeptember 1. között pedig a Deák Ferenc híd északi, azaz az M1 autópálya felé vezető oldal hídját teljesen lezárják a beavatkozások megvalósításának idejére. Ebben az időszakban a térségben közlekedők 2×2 sávon haladhatnak a Deák Ferenc híd déli, azaz az M5 autópálya felé vezető oldal hídján.
A forgalmi terelések teljes időszakában a kerékpáros és gyalogos forgalom fenntartása biztosított lesz.
2021. szeptemberétől mindkét hídon a forgalom mindkét irányban, teljes értékűen, 4 forgalmi sávon haladhat. A portál információi szerint ezt követően a tervek szerint decemberig még ismét többször fognak hétvégén dolgozni, amely munkálatok már döntően nem befolyásolják a közúti közlekedést.