November 15-től kiemelt figyelmet fordít az Érdi Városgazda az egyre téliesebbé váló időjárásra, ugyanis a cég a korábbi évek menetrendje szerint idén is bevezette a téli ügyeleti rendet. Ezt azt jelenti, hogy a gépeket felkészítették a téli üzemmódra (hókotrás, sószórás), a munkatársak is készenlétben állnak, hogyha kell, akkor a lehető leghamarabb megkezdjék az érdi utak síkosságmentesítését.
Úgy tűnik, hogy erre már a hétvégén szükség lesz, ugyanis az Időkép szerint egy mediterrán ciklon hoz péntektől borongós, csapadékos időt hazánkba. Szombat délutántól nagyobb területen számíthatunk csapadékra.

Keleten, délkeleten eső, máshol egyre inkább havas eső, havazás valószínű. Az északias szél sokfelé élénk, erős lesz, de nyugaton és északkeleten viharos széllökésekre is számítani kell. Kora délután 0 és 6 fok közötti maximumokat mérhetünk. A hétvége első felében akár 2 cm hó is eshet Érden és környékén.
Ahogy azt az Érdi Városgazdától megtudtuk, az utak takarításához öt nagy tehergépkocsi, valamint egy kisebb, sószóró felépítménnyel ellátott teherautó áll a cég rendelkezésre. Továbbá öt kisteherautót is be tud vetni a cég, amelyek a kézi erővel történő síkosságmentesítés során használhatóak.

A téli ügyelet kétműszakos rendszerben működik, műszakonként tizenkét fő behívható készenléti dolgozóval. Az intenzitástól függően ők végzik a járdák, buszmegállók és a közterek hóeltakarítását. A gépjárművek viszont műszaktól függetlenül folyamatosan készenlétben állnak.
A cég saját meteorológiai előfizetéssel rendelkezik, így folyamatosan követik az időjárás alakulását a legpontosabb előrejelzés alapján.
A hóeltakarítás szigorú prioritási rendszer szerint zajlik Érden. Elsőként a főútvonalak és buszútvonalak kerülnek sorra, majd az intenzitástól függően a meredek szakaszok következnek. Ha a havazás enyhébb, a mellékutak takarítása is megkezdődik, intenzív havazás esetén azonban a Városgazda a főútvonalakra és a gyűjtőutakra koncentrál.

Az úttest síkosságmentesítéséhez hagyományos útszórósót használnak, a járdákon és köztereken kalcium-kloridot alkalmaznak a cég munkatársai. Ez utóbbit, különösen nagy hidegben, mínusz hét fok alatt oldat formájában vetik be, amikor a só már nem old hatékonyan, valamint nedvesítésre is használják, hogy jobban megtapadjon az úttesten a só.
Fontos tudnivaló, hogy a murvás, nem aszfaltozott utcákban az Érdi Városgazda nem végez hóeltakarítást, ugyanis a sózás ezeken az utakon fellazítaná a burkolatot, ami sártengerhez vezetne és az utcák minősége is jelentős károkat szenvedne.
Az Érdi Városgazda azt kéri a lakóktól, hogy a síkosságmentesítési időszakban az autókkal az utcán úgy parkoljanak, hogy ne akadályozzák a síktalanítást végző teherautók munkáját.
A tapasztalatok szerint az utcák többségében ugyan probléma nélkül haladnak a munkagépek, de azért néhány helyszínen voltak fennakadások a korábbi években. A Bajuszfű, a Gyula, az Ilona , a Narancsfa ,a Nyírfa és a Szép Ilonka utcában is sokszor a parkoló autók a miatt maradt el a síkosságmentesítés.

A Magyar Közút is felkészült a télre, ugyanis az erre vonatkozó Facebook-bejegyzésükben azt írják, hogy az átállást már ősszel elkezdték. Az országos közúthálózat hatalmas: 31 ezer kilométer út és közel ezer kilométer kerékpárút tartozik hozzájuk. A téli szolgálat idején mintegy 800 jármű teljesít szolgálatot, így egy gépre átlagosan 40–70 kilométeres szakasz jut.
„Mérnökségeink hadrendbe állítják a több száz munkagépet, feltöltik a síkosságmentesítéshez szükséges anyagkészleteket, és előre egyeztetett ütemtervek alapján készülnek a beavatkozásokra. Folyamatosan figyeljük a meteorológiai előrejelzéseket, az útmeteorológiai állomásaink adatait és útellenőreink visszajelzéseit.”
– írják a tájékoztatásban.

Felhívják a figyelmet arra is, hogy a téli hónapokban a közlekedés biztonsága közös felelősség. Az autósok sokat tehetnek a saját és mások biztonságáért: +7 fok alatt már érdemes téli gumit használni, indulás előtt ellenőrizni az ablakmosó folyadékot, az ablaktörlőket, a világítást és az akkumulátort.
Fontos, hogy legyen az autóban jégkaparó, hólánc, vontatókötél, takaró, meleg ital és némi élelem, valamint hogy ne előzzük meg a narancssárga villogóval dolgozó gépeket, és tartsuk a követési távolságot.
A Magyar Közút szakemberei a téli hónapokban éjjel-nappal, 12 órás váltásokban dolgoznak, hogy az országos közúthálózat a lehetőségekhez mérten biztonságosan használható legyen.