Sokan érdeklődnek a vakcinavédettségi igazolvánnyal kapcsolatban – mondta el Müller Cecília országos tisztifőorvos az operatív törzs keddi tájékoztatóján. Előfordul ugyanis az, hogy a mostani nagy hajráidőszakban, amikor nagyon sok védőoltás kerül beadásra az oltópontokon, az egészségügyi szolgáltatóknál, a praxisokban, a védőoltás beadásának rögzítése késik. Ugyanakkor az igazolványok gyártása csakis azon adatok alapján történhet, amiket rögzítettek a szolgáltatók a rendszerben.
Ha valaki megkapta a védőoltást, nem kell igényelnie az igazolványt, azt az állam hivatalból postázza. A védőoltást igazoló kártyának nincs érvényességi ideje.
Ha mégsem kaptuk meg a védettséget igazoló okmányt, esetleg hibát tapasztalunk az adatokkal kapcsolatosan, akkor az Ügyfélkapun vagy a kormányhivataloknál lehet jelezni a problémákat.
„Az Ügyfélkapun keresztül javasoljuk, hogy keresse meg a koronavírus elleni védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügybejelentés menüpontot, és egy elektronikus űrlap segítségével jelezheti bárminemű problémáját a védettségi igazolvánnyal szemben. Ugyanezt megteheti a kormányhivatalok ügyfélszolgálati pontjain, ahol most egyelőre természetesen időpontot kell kérni, úgy tud csak személyesen megjelenni” – emelte ki az országos tisztifőorvos.