Németh Szilvia, akinek a lánya Budapesten tanul, azt mondja,nem egyszer előfordul, hogy a gyermeke reggelente nem fér fel a vonatra. Ha mégis feljut, akkora a tömeg, hogy mozdulni sem lehet, nemhogy másfél méteres védőtávolságot tartani. „Folyamatosan azon stresszelünk,beér-e a gyerek az iskolába vagy nem. Ha dolgozatot írnak vagy nem akar rohanni, inkább a korábbi vonattal megy, hogy biztosan ne késsen el.” A nap mint nap ingázók számára érthetetlen, hogy 7 órakor, amikor iskolába, munkába sietnek az emberek, miért nem lehet még egy kocsit a szerelvényhez kapcsolni.
Feltettük a kérdést a MÁV-START illetékeseinek,akiktől írásban azt a választ kaptuk,hogy a szerelvények összeállítását az előző időszakban elvégzett utasszámlálási adatok alapján tervezik. Mint írták, reggel 6 és 7 óra között 10 járat áll meg Érden, és mivel a járványhelyzet az ingázó utasforgalomban nem okozott komolyabb visszaesést, nagyságrendileg ugyanazzal az utasmennyiséggel kell számolni, mint korábban. „Mivel több jármű nem áll rendelkezésre, így csak a meglévő kapacitás biztosítható.”
Azt is tapasztalják az érdiek, hogy délben, amikor alig vannak utasok, több kocsival közlekednek a vonatok, mint csúcsidőben. „Annak, hogy napközben egy kevésbé kihasznált vonatban több egység, kocsi közlekedik, technológiai oka van. A térségben nagy számban közlekedő Flirt motorvonatok karbantartása Pusztaszabolcson történik, és ide a járművek eljuttatása menetrend szerinti vonattal történik. Így fordulhat elő, hogy napközben több egységgel közlekednek vonatok” – derült ki a MÁV-START leveléből.
Arra a kérdésünkre, hogy miképpen lehetséges ilyen körülmények között betartani a járványügyi előírásokat, a MÁV illetékesei még csak nem is reagáltak.