A Börzsöny Classic Rally minden évben máshonnan startol – idén Érdre esett a választás. A cél az innen közel kétszáz kilométerre lévő Királyrét, előtte átkompoztak Szobnál, illetve Kismarótnál – tudtuk meg Karner Miklós főszervezőtől, akivel a rajt előtt beszélgettünk.
„Ez veterán rendezvény, amint 24-25 autó van jelen. Ez a jelenlegi járványveszélyes helyzetben nagy szó. Ez egy átlagtartó verseny, vagyis az autók közúton mennek, nincsenek lezárt részek, ugyanakkor kijelöltünk olyan szakaszokat, ahol megadott átlagsebességet kell tartani. Szigorú, nemzetközi kritérium, hogy 50 km/h-nál magasabb átlagot nem adhatunk meg” – hangsúlyozta a főszervező. Mint megtudtuk, az átlagtartást GPS-es eszközzel mérik, tizedmásodperces pontossággal.
„A rali különlegessége, hogy régi magyar versenyautók replikái indulnak. Itt van például egy olyan Renault, mint amilyennel Ferjáncz Attila versenyzett, de van nagyon sok szép ’60-as, ’70-es, ’80-as, sőt, ’90-es évekbeli autó is, hiszen ma már ez is veteránnak számít” – jegyezte meg Karner Miklós.
„Ez a Lada annak az autónak a másolata, mint amelyikkel 1976-ban versenyeztek a pécsi volános fiúk” – mondta tudósítónknak az egyik versenyző, Németh Gyula, aki az Áfor színeiben versenyzett a ’80-as években a Rallye I. osztályban. Arra a kérdésre, miért jó indulni ezeken a veterán versenyeken, elmondta: ezeket a régi autókat meg kellene őrizni eredeti állapotukban, és bemutatni a nagyközönségnek is. Németh Gyula elárulta azt is: Ladája akár 200 km/h-ás sebességgel is megy, de a 160-at könnyűszerrel viszi.