Hornung Zsuzsanna azt mondja, nem forradalmi módszerről van szó, hiszen már a ’60-as években megjelentek az agyféltekék működésén alapuló módszertani könyvek, inkább az számít újdonságnak, hogy a téma mostanában újra előtérbe került. Ugyanakkor sajnos a tanárképzések tematikájából sok esetben hiányzik, legalábbis ez derült ki az interaktív előadáson résztvevő pedagógusok saját tapasztalataiból. Csak azok számára volt – úgy ahogy – ismerős a téma, akik például gyógypedagógiai képzést is végeztek.
– Egy tanárnak, aki a módszert alkalmazni szeretné a tanítás során, ismernie kell az agyféltekék funkcióit, azaz, hogy melyik agyfélteke mivel foglalkozik, és tudnia kell azt is, hogy az általa tanított diákoknak melyik a kedvenc agyféltekéjük – mondta el az Érd Fm 101.3-nak Hornung Zsuzsanna. A bal agyfélteke a számítógép: analizál, lépésről-lépésre halad, jelennel és múlttal foglalkozik, logikusan gondolkodik, mindenre magyarázatot keres. A jobb agyfélteke a kreatív őslény: nem analizál, a dolgokat a maguk teljességében ragadja meg, intuitív, tájékozódik a térben, felismeri az arcokat és a színeket, érti a humort és a szimbólumokat. Habár mindennapi életünk során, csakúgy, mint a tanulás során mindkettőt használjuk, mindenkinek van kedvenc agyféltekéje, ami viszont befolyásolja azt, hogy ő miben jó, tehetséges, és hogy hogyan tud sikeresebben tanulni.
Az interaktív előadás során a pedagógusok önmagukon is kipróbálták az agyféltekék működését, tanulótípus teszteket is kitöltöttek, és voltak nagy rácsodálkozások mind a feladat mikéntje, mind a feladat eredménye kapcsán. Mindenesetre a módszer olyan szinten lázba hozta, megfertőzte még azokat a pedagógusokat is, akik eddig nem hallottak róla, hogy megkérték Hornung Zsuzsannát, legyen folytatása az előadásnak, mert szeretnék a módszert a saját tantárgyaik módszertanába beépíteni.
Az agyféltekék működésére és interferenciájára épülő módszerben ugyanis az is jó, hogy bármelyik tantárgy tanítása során sikeresen alkalmazható. A sikerek kapcsán Hornung Zsuzsanna elmondta az Érd FM 101.3-nak, hogy ő maga a 90-es évektől használja a módszert, és legutóbb például a 2017-ben végzett nyelvi tagozatos diákjainak több, mint fele ért el az emelt szintű német érettségin 90% fölötti eredményt.
Hornung Zsuzsanna, aki több német nyelvvizsgára és érettségire felkészítő tankönyv szerzője, azt is elárulta az Érd FM 101.3-nak, hogy a következő tanév elején fog majd valószínűleg megjelenni az a szókincsfejlesztő feladatgyűjteménye, ami abszolút erre a módszerre épül.
Az Érd FM 101.3 interjúját Hornung Zsuzsannával itt tudja meghallgatni: