Hasonló ötlettől vezérelve korábban a Szendrői utcával kapcsolatban merült fel, hogy kihelyezett virágládákkal csökkentsék, tereljék a forgalmat.
“A város számos útján alapvető problémát okoz a járdák hiánya, a biztonságos gyalogosközlekedés lehetetlensége. Erre létezne egy egyszerű válasz: széles, kényelmes járdákat kell építeni, a csomópontokban zebrákkal, mindenhol megfelelő megvilágítással – ennek megvalósítása évtizedes távlatban lehet reális” – közölte közösségi oldalán Csőzik László polgármester, hozzátéve, olyan megoldásokra van szükség, amelyekkel javítanak a közlekedés biztonságán, így például a megengedett sebesség betartásának kikényszerítése és az átmenő forgalom más utakra terelése.
A növekvő és nagy sebességű forgalom miatt a Felsővölgyi út lakói “jogosan követelték, hogy valami történjen az utcájukban, mert folyamatosan veszélyben érzik magukat” – fogalmazott Csőzik László, kifejtve, hogy a Felsővölgyi út Érd egyik gyűjtőútja, amely a városrészek között biztosít kapcsolatot, így forgalma nem csökkenthető, nem terelhető el, azaz a sebességcsillapításra kell megoldást találni. A polgármester rámutatott arra is, a traffipax csak alkalomszerű ellenőrzésre lenne alkalmas, a járművek sebességét kijelző táblának pedig a jelenlegi mintegy negyven darab harmincas táblához hasonlóan sincs érdemi hatása.
„Ezért a cél olyan fizikai eszköz kihelyezése volt, amely nem felhív, jelez, hanem akadályozza a gyorshajtást” – fogalmazott, hozzátéve, a Felsővölgyinél rövidebb, kisebb forgalmú utcák esetén megoldás lenne a fekvőrendőrök alkalmazása is, de az érintett utca burkolata nem alkalmas erre és a fekvőrendőr zaja is rendkívül zavaró lett volna a közelben lakóknak.
“Ideális megoldásnak az útpálya pontszerű szűkítése tűnt, mivel ez gyorsan, alacsonyabb költségekkel valósítható meg, és a későbbi korrekciója, módosítása is könnyedén elvégezhető. Működésének lényege, hogy az – egymástól ~6 méterre, az út két oldalán elhelyezett – két virágláda olyan útvonalra kényszeríti a gépjárművezetőt, amelyen csak lassabban tud végighaladni, így minden esetben lassítani fog. A virágládák között egyszerre csak egy autó haladhat át, így az egymással szemben haladók is segítenek lassítani a forgalmat, a szűkítéseknél elveszik a lendület, nem éri meg túllépni a megengedett 30 km/h sebességet” – fejtette ki a virágládás megoldás melletti érveket Csőzik László.