A Liberálisok elnöke, a DK frakcióvezető-helyettese az Alsóvölgyi út és a Beléndek utca kereszteződésében tartott csütörtök délelőtt sajtótájékoztatót, ahol a helyszín is jól szemléltette az esemény fő témáját, azaz azt, hogy (megyei jogú) városhoz méltatlan az utak állapota Érden. A 400 kilométernyi úthálózatból 300 kilométeren nincs aszfalt, és akkor az esővíz elvezetéséről nem is beszéltünk. Pedig nem kellene, hogy így legyen.
Már csak azért sem, mert, ahogy arra Bősz Anett emlékeztetett, 2018. március 14-én Aradszki András, a térség országgyűlési képviselője, Kósa Lajos, a kormány megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli minisztere, valamint az akkori polgármester, T. Mészáros András 60 milliárd forintot ígértek az érdieknek az úthálózat fejlesztésére, és azt mondták, hogy 5 éven belül le fogják aszfaltozni azt a 300 km-nyi utat, ami még nem rendelkezik a városon belül szilárd burkolattal. 2018. március 22-én a közgyűlés ennek megfelelően egyhangúan elfogadta, hogy a Modern Városok Program felett további 60 milliárd forintos összeggel támogassa a központi költségvetés ezt a célt. 2018. június 28-án olyan határozati javaslat is megjelent, amit szintén egyhangúlag elfogadott a közgyűlés, ami már arról szólt, hogy hogyan fogják ütemezni a 60 milliárd forintot – annak ellenére, hogy a költségvetésben sem akkor, sem azóta nem teremtődött meg sorként ez az összeg.
Bősz Anett módosító indítványában ezt a két évre visszamenő hiányosságot szerette volna pótolni, részletesen feltüntetve, hogy az országos közmédia finanszírozásának, a miniszterelnök kommunikációjának, illetve Paks II beruházásának töredék részéből át lehetne csoportosítani az ehhez szükséges forrást. Az indítványt, az ellenzék által beadott többi 808 módosító javaslattal együtt, leszavazta keddi ülésén a kormánypárti többség.
„Arra kérem tisztelettel Aradszki András képviselő társamat, minekután az a tapasztalahttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpg, hogy ellentétben az ellenzéki módosító indítványokkal, a kormánypárti módosító indítványokat elfogadják, talán ha ő megpróbálja, esetleg a minisztériumi egyeztetést követően, hogy milyen források vannak még, amelyekről le tudna mondani a kormány. Talán Aradszki András nemcsak 2018-ban volt motivált ennek az úthálózatnak a fejlesztésében, hiszen T. Mészáros András ugyan már nem polgármester, ő azonban változatlanul Érd és térségének választott képviselője. Nagyon bízom abban, hogy a képviselőtársam motivált lesz abban, hogy végre teremtsük meg ezt a költségvetési sor, és induljon el ezeknek az utaknak a fejlesztése” – foglalta össze Bősz Anett.