Még októberben számolt be róla a polgármester, hogy tárgyalt az egyik vezető kínai munkagépgyártó képviselőivel, akik érdeklődnek egy esetleges magyaroroszági terjeszkedés iránt. Az Érd kínai testvárvárosában Xuzhou-ban (Hszücsouban) működő vállalkozás Magyarországra hozna egy elektromos és hidrogénhajtású gépjármű-gyártóközpontot. Bár még semmi sem biztos (sőt az ellenkezője sem), nem árt tudni, milyen cégóriásról van szó.
A Xuzhou Construction Machinery Group-ot (XCMG) még a II. világháború idején, 1943-ban alapították. Az eleinte kisebb gépeket és alkatrészeket gyártó XCMG ma a kínai építőipari gépgyártás élvonalába tartozik, és az ottani ipar egyik legnagyobb, legbefolyásosabb és legversenyképesebb vállalatcsoportjává fejlődött.
Az XCMG ma a világ 5. legnagyobb építőipari gépgyártó vállalata. Ezzel a teljesítményével Kína legjobb 500 vállalatának listáján a 65., a 100 legjobb kínai gépgyártó listáján pedig az 1. helyen áll. Éves kivitele több mint 1,6 milliárd dollár (616 milliárd forint), ami 15-ször több, mint Érd egész éves bevétele.
A vállalat elődjét, a Huaxing Vasműveket eredetileg a Sárga-tenger mentén fekvő Sangdong tartományban alapították, és 1943-1945 között a kínai hadsereg számára gyártott felszerelést. Először 1957-ben léptek be az építőipari gépbizniszbe, és építették az első toronydarut. Három évvel később már ők fejlesztették és építették meg Kína első, 10 tonnás, gőzzel hajtott úthengerét.
Újabb három év múlva piacra dobják az ország első, gépjárműre szerelt daruját, majd 1976-ban megépítik az első, 60 tonnás, tisztán hidraulikus darusautót. Következett 1995, amikor az XCMG kifejlesztette Ázsia első, minden talajtípuson bevethető, 160 tonnás, önjáró daruját. 2012-ben két óriási munkagépével az XCMG megérkezett a világ legjelentősebb építőgépipari vállalatai közé.
Miközben 2013-ban Németországban, Düsseldorfban fejlesztő központot nyitott, az XCMG üzembe állíttotta a világ első számú építőipari daruját. A 4000 tonnás monstrum a kínai Jantajban állt munkába, 2014-ben megnyílt a cég gyártóüzeme Brazíliában.
Az XCMG, amely most magyarországi gyártó bázist keres, immár a világ számos országában jelen van. Szervizhálózata több mint 2000 egységet számlál. Hat országban épített ki kutatóközpontokat, műszaki szakértőinek száma a külföldi telephelyeken meghaladja a 6000-et. Gépeit ma már a világ 183 országában értékesíti.