Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) immár negyedik alkalommal hirdeti meg a diákok fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló pályázatot, amely most a reklámelemzés kategóriájával bővült.
A felhívás egyik célja, hogy elismerje azokat az iskolákat, amelyek a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátítását érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal segítik. Emellett a kiírás az oktatási intézményeket is arra ösztönzi, hogy tudatos fogyasztói szemléletet alakítsanak ki a diákokban.
Az iskoláskorúak mára kiemelt célcsoporttá váltak, hiszen rendszeresen vásárolnak az interneten, közösségi oldalakon anélkül, hogy jogaikról, lehetőségeikről részletesebb ismeretekkel rendelkeznének, így könnyen befolyásolhatók.
Keszthelyi Nikoletta kiemelte: a tanulók az online világban számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan és kritikusan érdemes kezelniük. Ezért szerepel a pályázati felhívásban új kategóriaként a reklámelemzés, hiszen fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a tudatos fogyasztói magatartásra, hogy időben felismerjék a megtévesztő hirdetéseket, és megerősödjön bennük a tudatos szemlélet a termékek és szolgáltatások vásárlása közben – tette hozzá a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.
2016 óta 22 általános iskola és 41 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény részesült ilyen elismerésben, vált jogosulttá a kitüntető cím viselésére. A pályázatnak köszönhetően számos díjazott között alakult ki együttműködés, amelyek közös programok megvalósításával regionális szinten is elősegítik a fogyasztóvédelmi ismeretek megalapozását a diákok körében.
A pályázatok a tanév ideje alatt bármikor benyújthatóak, a felhívás