2003 óta november 3. a Magyar Tudomány Ünnepe, emlékezve arra, hogy 1825. november 3-án ajánlotta fel Széchenyi István birtokai egyévi jövedelmét egy magyar tudós társaság megalapítására. Azóta az országos programsorozat kinőtte magát és már egy egész hónapon át várják a tudomány iránt érdeklődőket.
Az Érdligeti Általános Iskolában a koronavírus-járvány miatti szünet után újra elindul a hagyományos programsorozat. November 22–26. között előtérbe kerül a természettudomány, ahol a következő foglalkozásokat tartják
- felkészítik a nyolcadikos tanulókat a természettudományos tehetségkutató versenyekre, részt vesznek a meghirdetett versenyeken
 - hétfőn a negyedikes tanulók laborgyakorlaton vesznek részt a felsős természettudományos szakteremben
 - a felső tagozatos diákoknak projektnapot tartanak a „LEVEGŐ” témában
 - pénteken zárásként pedig kémia showt tartanak minden érdeklődő számára
 
A természettudományos hét céljai: 
- Érdeklődés felkeltése a természettudományos tárgyak iránt, különösen az újonnan tervezett természettudományos kompetenciamérés tükrében.
 - Természettudományos tárgyak elfogadásának erősítése, hiszen felmérések igazolják, hogy a kedveltségi sor végén helyezkednek el ezen tárgyak.
 
A vizsgálatok nem lehetnek egyirányúak, több oldalról kell körbejárni egy adott jelenséget. Ezért vonták be a vizsgálatokba a felső tagozaton tanító kollégákat, így mindenki a saját szakterületének ismerőjeként mutatja be a kiválasztott jelenséget. Nem lehet egy jelenséget, gondolatot, fogalmat csak kémiailag, fizikailag vagy biológiailag magyarázni. Áttekintően kell értelmeznünk a világot.
Idén a levegő lesz a vizsgálat középpontja, ezt dolgozza fel minden kolléga, a saját területének megfelelően. Különös hangsúlyt fektetnek a gyakorlati vizsgálatokra, tapasztalatokra. Ezen tapasztalatok összegyűjtése, értelmezése, magyarázata egy teljesebb képet alkot a tanulókban a vizsgált jelenségekről. 
A levegővel kapcsolatban a következőket dolgozzák fel: 
- Fizika: légellenállás, légnyomás, levegő áramlása
 - Kémia: levegő összetétele, összetevők vizsgálata
 - Földrajz: légköri jelenségek
 - Történelem: repüléstörténet
 - Idegen nyelvek: játékos fejtörők
 - Testnevelés: vitálkapacitás mérése, vizsgálatok
 - Technika: légellenállás, hőjelenségek gázokban
 - Magyar nyelv: játékos vetélkedők a légkörrel kapcsolatban (Kahoot, stb)
 - Ének: aerofon hangszerek bemutatása: olyan hangszerek, melyek hangját elsődlegesen a levegőben végbemenő valamilyen esemény hoz létre (síp, hárfa, furulya, szájharmonika, klarinét, trombita, orgona, stb)
 
Az iskolának fontos a természettudományos gondolkodásmód erősítése: a tudás a tapasztalatok alapján épül a tanulókban.
A foglalkozások lebonyolításában azok a jelenlegi és elballagott diákok segédkeznek, akik elkötelezettek a természettudományok iránt.
Mivel a két tagozat külön helyszínen dolgozik, fontos a szorosabb kapcsolat kialakítása, erősítése a két tagozat között, a tanulók támogatása a jövőbéli tanulási helyszín megismerésében (Diósdi út – Túr utca).
A felsős diákok támogatása a természettudományos vizsgálatok elvégzésében, negyedikes diákok munkájának felügyeletében. Ez mindig nagy elismerés, sokan vágynak arra, hogy a vizsgálatok levezetésében segédkezhessenek, a kémia show műsorának tevékeny részesei legyenek. Több tanuló példaként tekint a kísérleteket felügyelő, showban részt vevő diákokra.
Az elballagott, természettudományos oktatásban részt vevő, diákokkal való kapcsolattartás.
Állandó szakmai megújulás, újabb ismeretek gyűjtése, érdekes kísérletek keresése, kipróbálása a kémia showra.
A kísérletek újítása, a show korszerűsítése, a látvány folyamatos javítása is nagyon fontos a szervezőknek.