Érd több pontján okoz gondot a driftelés, gyorshajtás. Bár a rendőrség igyekszik maximálisan kihasználni a rendelkezésükre álló traffipax-készülékeket, és kiszűrni a gyorshajtókat, az igazi áttörést az a tizennégy-tizenhat sebességmérő jelentheti majd, amit várhatóan jövő év elején telepítenek majd Érd útjain.
Az ehhez szükséges forrást a Versenyképes Járások Program (VJP) biztosítja.

A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium által kiírt programban az Érdi járás önkormányzatainak konzorciumai, társulásai összesen 500 millió forint támogatásra pályázhattak, 2025. április 9-ig. A járás települései több fejlesztést is előkészítettek együtt, és a minisztérium támogató döntése is megszületett.
A főbb projektek közé tartozik a 0–24 órás térségi sürgősségi betegellátás létrehozása, amely helyszíni kiszállással segíti a lakosokat, így tehermentesítve a mentőszolgálatot és a háziorvosokat.

A másik fontos projekt a traffipaxok és traffiboxok telepítése lesz: Érden legalább 14 eszközt szerelnek majd fel. Ehhez a fejlesztéshez 102.307.688 forintot kap városunk, és a polgármester bízik benne, hogy a fenti összegből akár 15-16 kamerát is beszerezhet a város. Ráadásul új térfigyelő kamerákat is telepíthetnek Érden, 10 millió forintos VJP-forrásból.
A támogatási szerződéseket már megkötötték, az összeg pedig még az idei évben az önkormányzat rendelkezésére áll majd, így a szükséges beszerzések lefolytatását követően, várhatóan a jövő év első felében elvégzik a beruházásokat is.

A VJP-projektekről szóló beszámolót a képviselő-testület is megvitatta szeptember 25-i ülésén. Csőzik László elmondta: a traffipaxokat úgy szerelik fel, hogy mindkét irányba 250-250 méter távolságtól veszi majd a rendszámot, a sebességet, nagyon jó felbontásban, élességben. Hangsúlyozta: minden kamera működik majd, nem lesznek üres dobozok.
A polgármester hozzátette: szeretné, ha a rendőrkapitányság, a városrendészet és a polgárőrség szava döntené el, hova kerülejenk ki a traffipaxok. Természetesen elsősorban a balesetveszélyes főutakat veszik célba, azokat, amelyek lejtősek, és sebességtúllépésre csábítanak. Ilyen az Ürmös, a Szövő, a Riminyáki út, a Lőcsei, a Kossuth és a Vadlúd is, és ne feledkezzünk meg a Budai út négysávos részéről sem.

Simó Károly (Fidesz) kérte, hogy az előterjesztés mellékleteként szerepeljenek, hova kerülnek ezek a kamerák. Javasolta, hogy a Duna – Sárd utcák kereszteződésébe mindenképp kerüljön sebességmérő.
Csőzik László úgy reagált: minden érdi önkormányzati képviselő tegyen javaslatot, hogy a saját körzetében vagy más kiemelten fontos helyszínen hol tartja indokoltnak a traffipax felhelyezését. Ezekről a javaslatokról tárgyal majd a rendőrkapitánnyal, hogy a rendőrség szakértelmét igénybe véve tudják kijelölni a sebességmérők pontos helyét. Hangsúlyozta azt is: a sebességmérők nem a rendőrség, hanem Érd tulajdonába kerülnek, így nem helyezhetik át más településekre az eszközöket.

A VJP tartalékkeretének terhére is benyújtottak pályázatokat, többek közt az anyagi okok miatt nem üzemelő fenyves-parkvárosi uszoda működési költségeinek fedezésére, illetve a kerékpáros közlekedés fejlesztésére, de azt nem tudni, hogy a szaktárca jóváhagyja-e ezeket az igényeket.
Közgyűlési tudósításunk következő részét szeptember 26-án olvashatják.