m7_iparos_utca

Hurrá, nyaralunk! De mivel utazunk?

m7_iparos_utca

Hurrá, nyaralunk! De mivel utazunk?

A MÁV számos alternatívát kínál azoknak, akik nem szeretnének hétvégenként órákat állni az M7-esen.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Aki az elmúlt időszakban az autópályát választotta, hogy lejusson Székesfehérvárra vagy a Balatonra, minden bizonnyal belefutott már a forgalomterelésekbe Martonvásár és Szabadbattyán térségében. Az autópálya-munkálatokról (amelyek Érdet is érintik) részletesebben itt írtunk, még június elején.

Sokan szeretnék tudni, mikor lesz vége a tereléseknek, hiszen hétvégenként a Balatonra és vissza akár duplájára is nőhet a menetidő, és bizony sok ráfutásos baleset is megakasztja a forgalmat.

Múlt héten a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a közösségi oldalán közölte: Szabadbattyán térségében, a 64-73 kilométer közti szakaszon várhatóan július 3-án, illetve 4-én befejezik a munkát, míg Martonvásár térségében, a 28-35 kilométer között július 10-én, 11-én zárul a felújítás.

Ez azt jelenti, hogy a következő egy-két hétben még számíthatunk torlódásra, hosszabb menetidőre.

Aki szeretné elkerülni az araszolást, annak érdemes a vonatot választania. A MÁV közleménye szerint soha annyi klimatizált férőhelyet nem biztosítottak még Budapestről a Balatonra, mint az idei főszezonban.

A Budapestről Keszthelyre közlekedő Balaton InterCityken szinte kizárólag klímás InterCity-kocsikkal, a Tópart InterCityk esetében Budapestről a déli part főbb településein át Nagykanizsára klímás FLIRT motorvonatokkal lehet utazni. Tudni kell, hogy az IC-k Érden nem állnak meg, de kelenföldi vagy székesfehérvári átszállással igénybe vehetjük őket.

Aki közvetlen járatra szeretne szállni, azt is megteheti (és még helyjegyet sem kell vásárolnia hozzá) a Déli-parti Interrégió vonatok megállnak Érden, klimatizáltak és szállítanak kerékpárokat is.

Az Interrégiók 6:22-től 20:22-ig kétóránként közlekednek Érd alsótól Siófokig/Fonyódig/Balatonszentgyörgyig, és visszafelé is 120 percenkénti elérést biztosítanak.

A főszezonban a vasúttársaság minden kerékpárszállításra alkalmas kocsit forgalomba állít, így az északi és a déli parton is közlekednek olyan vonattípusok, amelyekben a kerékpárszállítás nagy befogadóképességű kocsiban lehetséges, akár 30 kerékpárral is.

Fontos, hogy a biciklisek előre tájékozódjanak a lehetőségekről, és azt is tudniuk kell, hogy a kerékpárszállításhoz a balatoni vonatokon a kerékpárjegy vagy kerékpár-országbérlet mellé kerékpárhelyjegy vásárlása is szükséges.

Fotó: ÉrdMost archív, MÁV

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email