Mint arról már több cikkben is megemlékeztünk, május 31-én első alkalommal tartották meg az Érdi Zöld Fórum nevű rendezvényt az Érdi Galéria és a Magyar Földrajzi Múzeum épületében. A rendezvény célja az volt, hogy közös gondolkodásra hívja a lakosságot városunk jövőjét illetően, főként, ami a környezetvédelmet illeti.
Az eseményen számos olyan téma, projekt, pályázat és ötlet felmerült, amelyekről az elmúlt időszakban itt az ÉrdMoston is hírt adtunk. Legyen szó a Földrajzi Múzeum kertjének, az érdi Duna-partnak a megújításáról, vagy épp a zöldfelületek csökkenésének megállítását célzó Urbio Bauhaus projektről, nem utolsósorban a SUMP-ról, aminek keretében a helyi közlekedést gondolnák újra.

Ez utóbbiról beszélt a hallgatóságnak Dulicz László, a Mikroline Mérnöki és Szolgáltató Kft. tervező-ügyvezetője, amely cég az önkormányzat által felkért szakértőként vesz részt a Fenntartható Városi Mobilitási Terv érdi változatának kidolgozásában.
„Magyarországon Érd a legnehezebben tervezhető város. A szerkezeti adottságai alapján közlekedéstervezési oldalról nem egy könnyű eset. Akár a közösségi közlekedést nézzük, akár az egyéni közlekedést, akár csak az úthálózatnak a kialakítását. A mérete miatt, a tagoltsága miatt és leginkább az, hogy ez a fajta családi házas vagy kertvárosi beépítés ez lényegében a városmagon kívül mindenhol megjelenik. Ez az adott területnek a lakhatóságát, életkörülményeit pozitív irányba tereli, viszont a döntéshozók, tervezők oldaláról egy nehéz, megoldandó feladatot jelent. Viszont ez az egésznek a szépsége,“
– fogalmazott Dulicz László. Vagyis, mint sok más ügyben, úgy a közlekedésfejlesztés terén is komoly kihívásokkal kell szembenézni annak, aki Érd jobbításán fáradozik.
A teljes előadást itt lentebb tudják megtekinteni:
Az Érdi Zöld Fórumon készült prezentációk eddig közzétett epizódjait pedig ITT és ITT láthatják/hallhatják.