Frissítette a jegyértékesítési rendszert a MÁV-csoport, így ez volt az oka annak, hogy 2025. május 29-én 23 órától 30-án hajnali 4 óráig nem volt jegyértékesítés sem a a jegy.mav.hu, a MÁV és a MÁV+ applikációkban, az automatáknál, a vonatokon és a jegypénztáraknál.
Mindez nem hiába történt, hiszen fontos változásokat eredményezett. Ahhoz, hogy a MÁV és a MÁV+ mobilalkalmazásokat teljeskörűen tudja használni az utazóközönség, frissítésre van szükség! Ez kényelmesen elvégezhető az ismert alkalmazásboltokon (például Google Play, App Store) keresztül.
A frissítés utáni változások közül pedig a legfontosabb, hogy a MÁV+ appban már megjelennek a késési biztosítással kapcsolatos menüpontok, ám ezeket a funkciókat csak június 1-jétől lehet teljeskörűen igénybe venni.
Az új rendszerrel kapcsolatban azt írják, hogy amennyiben a vonatunk vagy helyközi buszunk 20 percnél többet késik, a jegyár fele visszajár.
Aki online vásárolt menetjegyet, annak automatikusan elutalják a kártérítés összegét. Aki automatában vagy jegypénztárban vette meg a jegyét, az az érkezési állomás pénztárában kapja vissza a „félpénzét”.
Természetesen a bérletesek sem maradnak ki a késési biztosításból, így amennyiben egy havi ország- vagy vármegyebérlettel rendelkező utasnak az adott hónapban legalább 5 alkalommal 20 percnél többet késett a járata, ő a következő havi bérletét 10%-kal olcsóbban veheti meg. Amennyiben valakinek Magyarország24 vagy Vármegye24 napijegye van, ha 1 alkalommal 20 percnél többet késett a járata, ő is 10%-kal olcsóbban veheti meg következő napijegyét.
A késés miatti kedvezmények igénybevételének folyamatát az alábbi összegző ábrán is szemlélteti a közlekedési társasági.
A késési biztosítás folyamatát néhány életszerű forgatókönyv is jól szemlélteti, ezeket pedig ITT lehet elolvasni.